استقبال از تبلت «دانشنامه علوم قرآنی» در نمایشگاه کتاب دوحه
کد خبر: 1334179
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۲

استقبال از تبلت «دانشنامه علوم قرآنی» در نمایشگاه کتاب دوحه

گروه بین‌الملل: تبلت گویای «دانشنامه علوم قرآنی» در غرفه مرکز انتشاراتی «دار الرشید» بیست‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب «دوحه» با استقبال گسترده علاقمندان مواجه شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «الرایه» چاپ قطر، این تبلت گویا شامل قرائت‌های کامل قرآن به زبان‌های مختلف و قرائت قرآن توسط قاریان برجسته جهان اسلام از جمله عبدالباسط عبدالصمد، الحصری، العفاسی و محمد صدیق المنشاوی است.
محمد شادی، مسئول بازاریابی و توزیع مرکز انتشاراتی دارالرشید قطر اظهار کرد: این تبلت شامل ده‌ها تفسیر قرآن همچون تفسیر السعدی، الجوزی و جلالین است و با استفاده از آن امکان شنیدن آیات به صورت سه بار متوالی با هدف تسهیل در حفظ قرآن و امکان ضبط صوت و تطابق آن با قرائت قاریان با هدف سنجش میزان صحیح‌بودن حفظ و تجوید وجود دارد.
محمد شادی در ادامه افزود: ترجمه‌ قرآن به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اندونزیایی، اسپانیایی، کردی، اردو، روسی، ترکی و پرتغالی از دیگر ویژگی‌های این تبلت است و داستان‌های قرآنی و مطالبی درباره اعجاز علمی، بلاغی، تاریخی و حقوقی قرآن کریم نیز در آن یافت می‌شود.
شادی تصریح کرد: تبلت گویای دانشنامه علوم قرآنی همچنین شامل سؤال و جواب‌هایی درباره احکام تجوید، شرح کلمات قرآن با تفسیرهای کوتاه و مفصل و احکام فقهی مذاهب اربعه مالکی، شافعی، حنفی و حنبلی است.
بنا بر این گزارش، بیست‌و‌چهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه از شامگاه چهارشنبه، 13 آذر، در مرکز نمایشگاه‌های دوحه آغاز شده است و تا بیست‌و‌سوم همین ماه ادامه دارد.
 

captcha