اجبار فلسطینیان به تخریب منازل خود در قدس
کد خبر: 4029736
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳

اجبار فلسطینیان به تخریب منازل خود در قدس

رژیم اشغالگر صهیونیستی روز سه‌شنبه 28 دی، دو فلسطینی را به تخریب منازل و مغازه‌های خود در نقاط مختلف قدس اشغالی مجبور کرد.  

اجبار فلسطینیان به تخریب منازل خود در قدسبه گزارش ایکنا؛ به نقل از بخش عربی خبرگزاری آناتولی، خبرگزاری رسمی فلسطین اعلام کرد که مقامات صهیونیست یک شهروند فلسطینی را برای دومین بار به تخریب خانه خود مجبور و یک شهروند دیگر را نیز به تخریب مغازه‌اش در اردوگاه «شعفاط» واقع در شمال قدس اشغالی مجبور ساختند.
 
این خبرگزاری نوشت که حکم تخریب این منزل و مغازه به ادعای نداشتن مجوز ساخت صادر شده است.
 
در همین راستا، مرکز اطلاع‌رسانی «وادی حلوه» که یک مرکز حقوقی غیردولتی است، اعلام کرد که مقامات اسرائیل چند شهروند فلسطینی دیگر را مجبور کردند تا 4 مرکز تجاری خود در شهرک‌های سلوان و جبل المکبر در قدس اشغالی را به دست خود تخریب کنند. این تخریب‌ها نیز به بهانه نداشتن مجوز ساخت انجام شده است.
 
از سوی دیگر بولدوزرهای اشغالگران صهیونیست، صبح امروز چهارشنبه منزل خانواده صالحیه در محله شیخ جراح قدس اشغالی را تخریب کرده و افراد این خانواده 13 نفره و دیگر وابستگان آنها را به زور اسلحه در هوای بارانی و سرد آواره کردند.
 
شیخ خضر عدنان، از رهبران جنبش جهاد اسلامی فلسطین این تخریب را جنایت جدید اشغالگران صهیونیست خواند و گفت: رژیم اشغالگر در برابر شجاعت خانواده صالحیه و کسانی که به آنها در دفاع از منزل خود در محله شیخ جراح حمایت کردند، بیچاره شده است.
 
وی افزود: محله شیخ جراح و ساکنان آن، رنج و درد ملت مقاوم فلسطین و مقاومت در برابر اشغالگری و تلاش آنان برای مطالبه حقوق کامل فلسطینیان را به طور کامل به نمایش می‌گذارد.
 
شیخ عدنان با اشاره به اینکه صهیونیست‌ها از تاریکی و سردی هوا و خواب بودن مردم برای اجرای جنایت خود سوء استفاده کردند، از ملت فلسطین خواست تا خشم خود را نسبت به این جنایت در محله شیخ جراح و ضرب و جرح و بازداشت فلسطینیان ابراز کنند.
 
مرکز اطلاعات ملی فلسطین اعلام کرده است که شمار منازل تخریب شده فلسطینیان از آغاز اشغال قدس توسط صهیونیست‌ها در سال 1967 میلادی، به بیش از 1900 باب رسیده است.

انتهای پیام
captcha