مروری بر وصیتنامه شهید محمدعلی ابراهیمی
کد خبر: 4029787
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷

مروری بر وصیتنامه شهید محمدعلی ابراهیمی

شهید سیدمحمدعلی ابراهیمی یکی از شهدای کرمان است که در عملیات‌های مختلفی شرکت کرد و در عملیات کربلای5 به‌عنوان مسئول مخابرات لشکر ۴۱ ثارالله به شهادت رسید. در وصیت‌نامه این شهید در خصوص ولایتمداری اینگونه می‌خوانیم «صحبت‌های امام امت را با جان و دل بشنوید و به آن‌ها عمل کنید که سعادت شما در این است.»

شهید سیدمحمدعلی ابراهیمی

به گزارش ایکنا از کرمان، سردار شهید سیدمحمدعلی ابراهیمی، متولد اردیبهشت 1341در کرمان، یکی از شهدای کرمان است که پس از پایان تحصیلات در مقطع دبیرستان در سال 59 برای خدمت به اسلام، وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد و در اوایل سال ۱۳۶۰ به عنوان مسئول مخابرات سپاه زاهدان به مدت ۶ ماه به منطقه سیستان و بلوچستان رفت و سپس به کرمان بازگشت.

همزمان با عملیات والفجر مقدماتی در منطقه غرب حاضر شد و با وجود فعالیت در حوزه مخابرات و بی‌سیم در درگیری‌های مسلحانه خطوط مختلف شرکت می‌کرد و بسیار مثمر ثمر بود. به همین دلیل تا درجه مسئول مخابرات لشکر ۴۱ ثارالله پیش رفت و با همین سمت در تاریخ 29 دی‌ماه در عملیات کربلای5 در شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل آمد و در گلزار شهدا منطقه سرآسیاب‌فرسنگی کرمان آرام گرفت.

وی در عملیات‌های والفجر ۱و۳و۴ به عنوان بیسیم‌چی، در عملیات خیبر به عنوان مسئول بی‌سیم، در والفجر ۸ و بدر معاون مخابرات لشکر و در کربلاهای ۱و۴و۵ به‌عنوان مسئول مخابرات انجام وظیفه کرد. در ادامه بخشی از وصیت‌نامه این شهید، تقدیم مخاطبان ایکنا می‌شود.

«پروردگارا از تو تمنا دارم هر آنچه که به‌عنوان وصیت می‌نویسم فقط برای رضای تو باشد. پروردگارا از تو می‌خواهم عاجزانه که ما را از آنان قرار دهی که برای مقام قرب و دوستی خود انتخاب نموده‌ای و مشتاق لقایت و خشنود به رضایت گردانیده‌ای و نعمت دیدارت را عطا و برای مقام رضایت برگزیده‌ای.

خداوندا، اگر چه گناهانم زیاد است ولی رحمت تو بزرگ و اگر چه اهلیت رسیدن به رحمت تو را ندارم ولی رحمت تو اهلیت رسیدن به من را دارد چرا که تو ارحم الراحمینی.

پدر و مادر عزیزم، ای کسانی که به شادیم شاد بودید و با ناراحتیم غمگین، از شما می‌خواهم عاجزانه و خاضعانه که این فرزند ناقابل خود را حلال کنید. از خدا می خواهم که به شما در مقابل این همه محبت اجر عنایت فرماید.

همسر عزیز و مهربانم، از تو می‌خواهم مرا ببخشی و حلال کنی و همواره در زندگی صابر و شکیبا باشی و با بی‌صبری اجر خود را ضایع نکنی که خداوند با صابران است و بازگشت همه به سوی اوست.

امت حزب‌الله و رزمندگان، از شما درخواست دارم که صحبت‌های امام امت را با جان و دل بشنوید و به آن‌ها عمل کنید که سعادت شما در این است. جبهه‌ها را محکم نگه دارید و برای فرج حضرت ولی‌عصر(عج) دعا کنید که اگر این دعا مستجاب گردد تمام دعاهای ما مستجاب می‌شود.

بدانید که دنیا محل کشت و آخرت محل برداشت است. نکند که دنیاتان را آباد و آخرت را خراب کنید چرا که عاقبت همه شما ختم به آخرت است و دنیا وسیله‌ای باشد برای رسیدن به کمالات انسانی نه هدف. بدانید که زندگی همچون ابرهای پراکنده تمام می‌شود. به وصیت شهدا عمل کنید که این وصیت تمامی شهداست.

در آخر از هر کسی که تهمتی یا غیبتی زده‌ام تمنا دارم که مرا ببخشند و هم متقابلاً می‌بخشم و خداوندا تا مرا نیامرزیدی از این دنیا مبر و فرج حضرت ولی‌عصر(عج) را نزدیک و نایب برحقش را سلامت بدار.»

انتهای پیام
captcha