غیرت دینی از ویژگی‌های شاخص شهید نواب صفوی در دفاع از تشیع بود + فیلم و عکس
کد خبر: 4030238
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱

غیرت دینی از ویژگی‌های شاخص شهید نواب صفوی در دفاع از تشیع بود + فیلم و عکس

امام‌‌جمعه خمینی‌‌شهر در مراسم بزرگداشت شهيد نواب صفوی گفت: ایشان اهل این شهرستان و باعث افتخار ماست، غیرت دینی ویژگی‌های شاخص او در دفاع از تشیع و روحانيت بود.

سیدمحمد موسویبه گزارش ایکنا، یادواره ۴۲ شهید روحانی شهرستان خمینی‌شهر از سوی مؤسسه فرهنگی ـ مردمی دارالقرآن اهل بیت(ع) و ستاد بزرگداشت یادواره شهدای روحانی در سالن‌های امام حسن(ع) و امام حسین(ع) این مؤسسه برگزار شد.

در این مراسم حجت‌الاسلام علی امینی، حافظ قرآن و علی محمد نور، وهابی شیعه شده از کشور بنگلادش به سخنرانی پرداختند.

همچنین آیت‌الله سیدمحمد موسوی، امام‌‌جمعه خمینی‌شهر در مراسم بزرگداشت شهيد نواب صفوی و شهدای روحانی گفت: این شهرستان، دو شهید شاخص روحانی دارد که شهيد نواب صفوی و شهید آیت‌الله اشرفی هستند. شهید نواب صفوی، این بزرگ‌مرد تاریخ انقلاب اسلامی مظلوم است چه آن وقتی که مبارزه می‌کرد چه حالا که شهید شده است زیرا کمتر نامی از او دیدیم، نواب صفوی به ما بصیرت داد و تیرباران شد تا از حق دفاع کند.

وی از ویژگی‌های شاخص شهید نواب صفوی به غیرت دینی اشاره کرد و گفت: نواب برای دفاع از مذهب تشیع و روحانيت اصیل و اسلام ناب محمدی جان خویش را فدا کرد.

آیت‌الله موسوی افزود: مردم شهرستان خمینی‌شهر مفتخرند که ۴۲ شهید از جامعه روحانيت به اسلام و نظام اسلامی تقدیم کرده‌اند که رأس آن‌ها روحانی مبارز و انقلابی و با بصیرت، شهید نواب صفوی و شهید آیت‌الله اشرفی چهارمین شهید محراب است.

امام‌جمعه خمینی‌شهر در پایان گفت: شهيد نواب صفوی اهل شهرستان خمینی‌شهر و در محله درب امامزاده درچه و از سادات میرلوحی درچه هستند که باعث افتخار ماست، روحش شاد و یادشان مايه مباهات است.

بنا بر این گزارش، حضور بیش از هزار نفر از مردم شهرستان خمینی‌شهر میثاق مجددی با آرمان‌های شهدا رقم زد.

انتهای پیام
captcha