اساس کار فرهنگی تربیت دینی همراه با جهت انقلابی است + عکس
کد خبر: 4042180
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۰
حجت‌الاسلام نقدعلی:

اساس کار فرهنگی تربیت دینی همراه با جهت انقلابی است + عکس

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اساس کار فرهنگی تربیت دینی همراه با جهت انقلابی است، گفت: محور اصلی کانون‌های مساجد ایجاد فضاهای تربیتی قرآنی همراه با جهت انقلابی باشد.

تجلیل از فعالان کانون‌های مساجدبه گزارش ایکنا، گردهمایی مسئولان کانون‌های فعال فرهنگی ـ هنری مساجد شهرستان خمینی‌شهر با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی، حسن سلیمی فرماندار و نوید توکلی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خمینی‌شهر در مؤسسه دارالقرآن اهل بیت(ع) خمینی شهر برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نقدعلی، نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به محور اصلی کانون‌های مساجد گفت: محور اصلی کانون‌های مساجد باید ایجاد فضاهای تربیتی قرآنی و دینی همراه با جهت انقلابی باشد.

وی افزود: جهاد تبیین از اهمیت بالا و از مفهوم گسترده‌ای برخوردار است که مفاهیم و پایه‌های دینی تبیین است، بر همین اساس اساس کار فرهنگی تربیت دینی همراه با جهت انقلابی است.

وی شهرستان خمینی‌شهر را در زمینه قرآنی، فرهنگی و هنری در کشور بی‌نظیر خواند و افزود: این شهرستان در زمینه قرآنی با داشتن مجامع قرآنی در هر محله‌ای بی‌نظیر است، در زمینه هنری با کسب تندیس‌ها و رتبه‌های گوناگون پیشتاز است و این‌ها ثمره فعالیت‌های فرهنگی است.

در ادامه زمانی، سخنگوی شورای برنامه‌ریزی کانون‌های مساجد خمینی‌شهر با اشاره به فعال بودن ۸۰ کانون فرهنگی ـ هنری در خمینی‌شهر گفت: این شهرستان یکی از شهرستان‌های فعال فرهنگی در استان اصفهان است.

وی افزود: شورای برنامه‌ریزی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد جهت برنامه‌ریزی،  نظارت، ارتقای فعالیت‌های آموزش و تربیت نیروی انسانی برای اداره کانون‌ها و نقش‌آفرینی فرهنگی ـ تربیتی با توجه به گام دوم انقلاب اسلامی تشکیل شده است.

زمانی ادامه داد: برنامه سال آینده این شورا با این رویکرد و حدود ۱۰ سال سابقه، تربیت نیروی انسانی با تخصص‌های لازم فرهنگی ـ هنری در قالب میزهای گفت‌وگو خواهد بود.

سلیمی، فرماندار شهرستان خمینی‌شهر با اشاره به چارچوب قوانین فرهنگی گفت: تمام کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد شهرستان خمینی‌شهر با هماهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آتش به اختیار عمل کنند و منتظر سیکل نامه‌نگاری نباشند؛ لذا اهمیت فعالیت‌های فرهنگی مهم است.

وی با اشاره به فعالیت‌های خانه‌های فرهنگی محله‌ای افزود: از اول انقلاب اسلامی تاکنون پایگاه‌های فرهنگی، مساجد بوده است و الان هم باید به همین گونه باشد.

مدیر دارالقرآن اهل بیت(ع) نیز آمادگی خود را جهت ارائه خدمات از جمله مشاوره، در اختیار قرار دادن سالن‌های مؤسسه جهت برگزاری مراسم و طرح اهدای نان گرم به نیازمندان اعلام کرد.

در پایان از مسئولان فعال کانون‌های مساجد تجلیل شد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha