اعلام برنامه‌های هفته بزرگداشت مادر و روز زن در کردستان
کد خبر: 4030344
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰

اعلام برنامه‌های هفته بزرگداشت مادر و روز زن در کردستان

مسئول امور بانوان و خانواده آموزش‌و‌پرورش استان کردستان برنامه‌های ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) و هفته بزرگداشت مقام مادر و روز زن را اعلام کرد.

لیلا حیدری مسئول امور بانوان آموزش و پرورش استان کردستان

لیلا حیدری، مسئول امور بانوان و خانواده آموزش‌و‌پرورش استان کردستان، در گفت‌و‌گو با ایکنا از کردستان، با تبریک فرارسیدن سالروز ولادت باسعادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا(س) و هفته بزرگداشت مقام و منزلت زنان و مادران جامعه اسلامی، برنامه‌های این هفته در سطح شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان را اعلام کرد.

وی از برگزاری مراسم «یاس مهربانی» در شهرستان‌ها و مناطق استان خبرداد و افزود: در این همایش از بانوان ایثارگر و برگزیده فرهنگی شاخص، خیرین و حامیان دانش‌آموزان محروم و مستعد تجلیل خواهد شد.

مسئول امور بانوان و خانواده آموزش‌و‌پرورش استان کردستان الگوسازی و معاصرسازی شخصیت حضرت زهرا(س) و تأکید بر نقش زنان در تمدن‌سازی در برنامه‌ها و سخنرانی‌ها را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد و بیان کرد: کارگاه‌های تخصصی «حقوق زنان در اسلام» ویژه بانوان فرهنگی در شهرستان ها و مناطق استان برگزار می‌شود.

وی از اجرای مرحله سوم مانور کمک‌رسانی و حمایت از دانش‌آموزان دختر مستعد و محروم روستاها توسط 16 گروه جهادی «عدالت آموزشی یاوران علم» در شهرستان‌ها و مناطق استان توسط مشاوران و کارشناسان امور بانوان خبر داد.

حیدری ادامه داد: مرحله دوم آموزش‌های مرتبط با قانون جوانی جمعیت شامل سه طرح «طراحی مسیر شاد زیستن مشترک سواد زندگی»، «بهبود بخشی و مدیریت سلامت دختران (بشری)» و «دوره آموزشی تربیت کودک در مدارس دخترانه» نیز در این هفته آغاز می‌شود.

وی دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران و همچنین عیادت از بانوان فرهنگی دارای بیماری‌های صعب العلاج و خاص، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدای زن در شهرستان‌ها و مناطق، برگزاری همایش پیاده‌روی و کوه‌پیمایی بانوان فرهنگی را از دیگر برنامه‌های این هفته ذکر کرد.

انتهای پیام
captcha