جریمه 5 دلاری طالبان برای کسانی که نماز جماعت نمی‌خوانند
کد خبر: 4030670
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۵

جریمه 5 دلاری طالبان برای کسانی که نماز جماعت نمی‌خوانند

رسانه‌های افغانستانی از جریمه 5 دلاری طالبان برای 73 نفر در منطقه بدخشان که در نماز جماعت مسجد شرکت نکرده بودند، خبر دادند.  

به گزارش ایکنا به نقل از المصری الیوم، رسانه‌های محلی افغانستان اعلام کردند که طالبان 73 شهروند منطقه بدخشان واقع در شمال شرقی این کشور را به دلیل اینکه صبح جمعه در نماز جماعت مسجد حضور نیافته بودند، 5 دلار جریمه کرده است.
 
بنا به اعلام این رسانه‌ها، طالبان از هم‌اکنون، هر کس را که در نمازهای پنجگانه جماعت مساجد شرکت نکند، به پرداخت جریمه‌ای معادل 500 افغانی یا 10 درصد از حقوق ماهیانه‌اش ملزم می‌کند.
 
پیش از این، خبرگزاری فرانس پرس نوشته بود که پلیس دینی طالبان بانوان کارمند در ادارات غیردولتی در شمال غرب افغانستان را در صورت استفاده نکردن از روبنده، تهدید به تیراندازی کرده بود.
 
از زمانی که طالبان در آگوست گذشته حکومت افغانستان را در دست گرفتند، محدودیت‌هایی را علیه زنان و همچنین اقدامات بسیاری علیه شهروندان افغان تحمیل کرده‌اند.
 
دولت طالبان چهارشنبه گذشته از کشورهای اسلامی خواست تا این دولت را به رسمیت بشناسند.
 
محمد حسن آخوند، نخست‌وزیر دولت طالبان، در یک کنفرانس مطبوعاتی در کابل، پایتخت افغانستان گفت: از کشورهای مسلمان می‌خواهیم که ابتکار عمل به خرج داده و ما را به رسمیت بشناسند. همچنین امیدواریم که بتوانیم به سرعت کشور را توسعه دهیم.

انتهای پیام
captcha