اقامه نماز رئیس‌جمهور در کاخ کرملین؛ نشانه شکوفایی انقلاب اسلامی در دنیای معاصر
کد خبر: 4030942
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۵
زرهانی بیان کرد:

اقامه نماز رئیس‌جمهور در کاخ کرملین؛ نشانه شکوفایی انقلاب اسلامی در دنیای معاصر

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز گفت: اقامه نماز حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی در کاخ کرملین نشانه شکوفایی انقلاب اسلامی در دنیای معاصر است.

سیداحمد زرهانیبه گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی ستاد اقامه نماز، سیداحمد زرهانی، قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور و بنیاد فرهنگی حضرت مهدی(عج) با اشاره به موضوع اقامه نماز ریاست جمهوری اسلامی ایران در کاخ کرملین گفت: این حرکت بزرگ و عبادی در حالی صورت گرفت که کاخ کرملین از سال ۱۹۱۷ تا ۱۹۹۱ در انحصار مارکسیست‌ها بود و با دین و دین‌داری مبارزه می‌کردند و اقامه نماز رئیس‌جمهور در این مکان نشانه شکوفایی انقلاب اسلامی و شکوفایی معنویت در دنیای معاصر است.

وی افزود: اقامه نماز در کنار علمای اهل تسنن و تشیع و به صورت جماعت در مسجد مسکو کار بسیار مهمی بود که حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، رئیس‌جمهوری اسلامی ایران اسلامی متأثر از اندیشه‌های امام(ره) و رهبری به عنوان پرچم‌داران وحدت اسلامی در بین همه مسلمانان، این اتفاق را رقم زد.

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور در بخش دیگری از سخنان خود در مورد لزوم پاسخگویی متفکران اسلامی به شبهات مطرح شده در موضوع سفر حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی به روسیه گفت: سفر رئیس‌جمهور به مسکو و عقد قرارداد و زمینه‌ سازی برای ایجاد تفاهم‌نامه بین دو کشور، نافی نه شرقی و نه غربی بودن انقلاب اسلامی نیست.

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور تأکید کرد: روسیه دارای سه هویت مجزا از هم بوده است که روسیه تزاری با پادشاهی نیکولای، به عنوان کسی که برنامه‌ای برای بمباران مشهد مقدس و بارگاه امام رضا(ع) را فراهم کرد، در سال ۱۹۱۷ منقرض شد، که کشور ایران با روسیه تزاری در طول تاریخ جنگ و دعوای زیادی را داشت و عباس میرزا از شاهزادگان قاجار با جوانمردی علیه روس‌ها جنگید و آیت‌الله سیدمحمد مجاهد از پیشوایان دوره قاجار بر علیه تجاوز روسها جنگید و با آن‌ها در تضاد بود.

زرهانی در ادامه با اشاره به اینکه روسیه دوم که اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۱۷ تا ۱۹۹۱ با حکومت مارکسیسم و با چشم طمع به ایران و دارای حزب توده مشغول به فعالیت بود، گفت: روسیه در آن زمان باعث تحرکات سیاسی در کشور ما بود و نقطه مرکزی بلوک شرق، اتحاد جماهیر شوروی نام داشت که با ایدئولوژی مارکسیسم که امپریالیسم نام دارد و با نگاه تجاوزکارانه به تمام دنیا خواهان تبدیل جهان به جریان سوسیالیسم مطلق بودند و به مالکیت اشتراکی اعتقاد داشتند.

این مقام مسئول تأکید کرد: وقتی می‌گوییم شرقی نیستیم، یعنی زیر کلید اتحاد جماهیر شوروی نمی‌رویم و رابطه ارباب و رعیت با آن‌ها نداریم و وقتی می‌گوییم غربی نیستیم، یعنی زیر بار امپریالیسم آمریکا نخواهیم رفت.

زرهانی اظهار کرد: سنبل بلوک شرق، پیمان ورشو بود که فرو پاشید و سنبل بلوک غرب، پیمان ناتو است که برقرار است و در حال سرکوب نهضت‌های آزادی‌بخش در دنیا هستند و «نه شرقی و نه غربی» یعنی نرفتن زیر بار اتحاد جماهیر شوروی به عنوان شرق و نرفتن زیر بار امپریالیسم و آمریکا به عنوان غرب منطقه است و این به معنای نداشتن تعامل نیست.

زرهانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در زمان حکومت پهلوی با اینکه کشور ایران وابسته به بلوک غرب بود، گفت: در تهران بیمارستان شوروی احداث شده بود و شورویان در احداث کارخانه‌های بزرگ در کشور دخیل بود.

وی با اشاره به پیش‌بینی حضرت امام خمینی(ره)، بنیانگذار انقلاب اسلامی در مورد از بین رفتن شوروی که فرموده بودند: «صدای شکستن استخوان‌های مارکسیسم از روسیه به گوش می‌رسد»، افزود: بعد از انقراض مارکسیسم در روسیه، نظام فعلی روسیه تبدیل به یک نظام لیبرال دموکرات شد و با یک نظام سکولار مثل سایر کشورهای غربی حکومت را ادامه دادند، با این تفاوت که پوتین، رئیس‌جمهور فعلی آن سعی می‌کند در آمریکا و غرب هضم نشود و هویت خود را حفظ کند و با تمام کشورهای غربی و شرقی از نظر جغرافیا تعامل داشته باشد.

این مقام مسئول در مورد روابط ایجاد شده با چین بیان کرد: چین یک کشور مارکسیسم است که با نظام مارکسیسم اداره می‌شود و به صورت تک‌حزبی است، اما نظام اقتصادی آن متصل به نظام اقتصاد آزاد دنیا است و با توجه به خصومت با آمریکا بیشترین واردات را از این کشور دارد و به صورت بلعکس بیشترین واردات آمریکا نیز از کشور چین انجام می‌شود و به لحاظ اقتصادی با تمام کشورهای دنیا در تعامل است.

وی با بیان اینکه همه مردم ما دارای هوش و ذکاوت زیادی هستند و منافع خود را تشخیص می‌دهند، گفت: الان که آمریکا سر ستیز و عناد با کشور ما دارد و در پی براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران است و رسما هم اعلام کرده است که می‌خواهد این حکومت و نظام را ساقط کند، عقل سلیم اقتضا می‌کند بر اساس صیانت از منافع ملی با همه بازارهای بین‌المللی می‌توانیم ارتباط داشته باشیم. نگاه ما بر منافع ملی و بر اساس منافع ملی فعالیت و تعامل در جهان را خواهیم داشت.

زرهانی با اشاره به اینکه روسیه تزاری منقرض شده و از دل آن شوروی بیرون آمد، گفت: شوروی و اقمار آن، شرق سیاسی بودند و در مقابل آمریکا و اقمار آن، غرب سیاسی بودند که آن هم در سال ۱۹۹۱، در زمان گورباچف منقرض شد و در حال حاضر چیزی به نام اتحاد شوروی در دنیا وجود ندارد؛ بلکه آنچه که وجود دارد روسیه است و کشوری با مشی سکولاریسم که به‌صورت لیبرال دموکراسی اداره می‌شود.

زرهانی افزود: همه ما حواسمان جمع است و نه به دنبال سلطه‌گری هستیم و نه به دنبال سلطه‌پذیری و بر اساس علم و عدل و عقل و رعایت منافع ملی وارد مذاکره می‌شویم و داد و ستد اقتصادی برقرار می‌کنیم.وی در بخش پایانی سخنان خود اظهار کرد: دوستانی که به صورت آگاهانه یا ناآگاهانه می‌گویند «نه شرقی و نه غربی» با سفر حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی لغو شده است، در اشتباه هستند و قراردادهای کشور ایران با روسیه و چین نافی «نه شرقی و نه غربی» نیست و اگر آمریکا روابط سلطه‌گرانه و استعماری را از روی جهان اسلام و جهان سوم بردارد و بخواهد به صورت موازنه صحیح با کشورهای اسلامی وارد تعامل شود، همه کشورها مجاز هستند با او وارد معامله شوند، ولی متأسفانه مشکل آمریکا این است که هنوز خوی امپریالیسم و خوی سلطه‌گری را حفظ کرده و این مانع از این شد که با آن وارد مذاکره شویم.

زرهانی بیان کرد: اگر کشور آمریکا اعلام کند که قصد تعرض به انقلاب اسلامی را ندارد و همه می‌توانند به صورت مستقل برای مصلحت کشور خود تصمیم بگیرند و دخالتی در امور کشورهای همسایه از جمله ایران را ندارد و اگر این تفکر آمریکا را جهان اسلام حس کند که در فضای بی طرفی است، همه با آن تعامل می‌کنند و قرارداد می‌نویسند.

قائم‌مقام ستاد اقامه نماز کشور اظهار کرد: مهم این است که آمریکا روی مواضع ابرقدرتی و تجاوزگرانه متوقف شده و کسانی که به دولت سفارش می‌کنند که همانطور که با روسیه و چین قرارداد بستید، با آمریکا هم قرارداد ببندید، باید به آن‌ها تذکر داده شود که آمریکا اگر متعادل بشود و خوی استعمارگری و مردم‌ستیزی و تجاوز را کنار بگذارد و در یک موازنه معقول با سایر کشورها قرار بگیرد، همه می‌توانند با یک هیئت حاکمه عادل، با آمریکا وارد مذاکره شوند.

انتهای پیام
captcha