از خادمی امام رضا(ع) تا دغدغه اشتغال‌زایی
کد خبر: 4031279
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۷

از خادمی امام رضا(ع) تا دغدغه اشتغال‌زایی

حمیدرضا ناهیدی از جمله خادمان آستان قدس رضوی و همچنین خادمیاران اشتغال کانون خدمت رضوی منطقه 4 تهران است که توانسته با دغدغه تولید کالای ایرانی با کیفیت، کارخانه‌ تولید پیچ را در نیشابور راه‌اندازی کند و با همکاری دفتر مرکزی این شرکت در تهران زمینه کارآفرینی را برای افرادی که تمایل به اشتغال و کار دارند را فراهم کند.

حمیدرضا ناهیدی، کارآفرینکانون خدمت رضوی منطقه ۴ تهران دارای ۱۹ کانون تخصصی از جمله کانون قرآن، ایثار و شهادت، حقوق، مددکاری و مشاوره، هنری، جهادی، اشتغال و کارآفرین، ورزشی، سلامت، فضای مجازی و خبر، فعالیت عمومی و... است.

طرح خادمیاران اشتغال با هدف کارآفرینی برای جوانان از جمله فعالیت‌های کانون‌های خدمت رضوی است که حمیدرضا ناهیدی، خادم آستان قدس رضوی و کارآفرین 40 ساله ساکن تهران، یکی از این افراد است. وی در حال حاضر و با وجود اینکه از آستان دور است اما خود را از توفیق همراهی با کانون خدمت رضوی منطقه محله سکونت خود یعنی منطقه 4 شهرداری تهران محروم نکرده و همواره سعی کرده است با استناد به سبک و سیره حضرت علی‌ بن موسی‌الرضا(ع) کمک‌رسان دیگران باشد.

وی با تجربه 16 ساله مبلمان، از چند سال پیش و با بهره‌گیری از تجربیات کشور چین و شرکت در نمایشگاه گوانجو چین با اطلاع از معضلات پیچ ام دی‌اف، به عرصه تولید پیچ‌ کشیده می‌شود.

این کارآفرین با عِرق ملی که دارد و با تحیق و تفحص زیاد و اینکه چرا باید این پیچ‌ها عمدتا از تایوان و چین وارد شود، بالاخره موفق می‌شود تا تمام فعل و انفعالات راه‌اندازی کارخانه‌اش را به اتمام برساند و کارخانه را در نیشابور افتتاح و راه‌اندازی ‌کند.

ناهیدی درباره انگیزه‌اش برای کارآفرینی و فعالیتش در این کانون در گفت‌وگو با خبرنگار افتخاری ایکنا، اظهار کرد: کارخانه نیشابور تنها یک سایز پیچ(سایز 5) را تولید می‌کند. بنابراین به این فکر افتادیم که دیدمان را وسیع کنیم و زمینه کارآفرینی را برای سایر افرادی که تمایل به اشتغال و کار دارند را فراهم کنیم.

این خادم آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه با توجه به اطلاعات از مهندسان کشورهای چین و تایوان و تحقیق و تفحص‌هایی که انجام شد شاهد تولید پیچ‌های داخلی باکیفیت هستیم، اضافه کرد: دستگاه با کیفیت از کشور چین وارد کردیم و در نظر داشتیم برای افرادی که به دنبال ایجاد حرفه جدید هستند و یا بعضا به دنبال اشتغال هستند، تا حدودی زمینه‌ اشتغال را ایجاد کنیم. بنابراین، با نشان دادن خط تولید کارخانه، اپراتور تربیت می‌کنیم و 12 ماه هم دستگاه را پشتیبانی می‌کنیم.

وی ادامه داد: حتی در ابتدای امر برای اینکه کمی بازار فروش را پیدا کنند، به آنها می‌گوییم اگر طبق مواد اولیه شرکت پایدار پیچ ایرانیان با برند «پولادپیچیان» به تولید پیچ‌ها اقدام کنند به مدت شش ماه پیچ‌های تولیدی را با بالاترین نرخ روز از آنها خریداری می‌کنیم و به فروش می‌رسانیم.

این کارآفرین با اشاره به اینکه حتی به این موضوع اکتفا نکرده است، بیان کرد: ما حتی شهر به شهر برای اشتغال‌زایی به اصفهان، قم، اراک، تنکابن و قائمشهر رفته‌ایم و بعضا کارگاه‌های کوچک به همکاری با ما تمایل نشان دادند.

ناهیدی که عضو تیم پرچم‌گردانی آستان قدس رضوی نیز است، اضافه کرد: تمام این برکات را از خادمی چند ساله آستان امام رضا(ع) و برکت آموزه‌های قرآنی در زندگی دارم و از طرف دیگر با مشارکت و همکاری خوب تعدادی از دوستانم به این جایگاه فعلی رسیده‌ایم.

وی همچنین از فعالیت‌ گروه جهادی شرکت پولاد پیچان در محله شوش و هرندی تهران نیز خبر داد و گفت: هر هفته سعی می‌کنیم حدود 400 پرس غذای گرم میان خانواده‌های کم‌برخوردار این محلات توزیع کنیم، البته این توزیع غذا، بهانه‌ای برای فعالیت‌های فرهنگی و نشر آموزه‌های قرآنی است.

حمیدرضا ناهیدی دارای سه فرزند پسر است. یکی از فرزندان وی از قرآن‌آموزان جامعةالقرآن الکریم است و در حال حاضر مشغول به فراگیری فنون صوت و لحن و قرائت قرآن است.

این کارآفرین و شرکت پولادپیچان در سالن 8-9 نوزدهمین نمایشگاه تخصصی ـ بین‌المللی مواد اولیه، ماشین‌آلات، یراق آلات و صنایع چوب و مبلمان طی بازه زمانی 18 تا 21 بهمن‌ماه در نمایشگاه بین‌المللی تهران آماده همکاری و تعامل با افراد جویای کار است.

مهدی خطابی

انتهای پیام
captcha