توسعه همکاری‌های هلال احمر با جامعةالمصطفی العالمیه
کد خبر: 4031404
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۷
رئییس جمعیت هلال احمر قم بیان کرد:

توسعه همکاری‌های هلال احمر با جامعةالمصطفی العالمیه

رئیس جمعیت هلال‌ احمر استان قم ت اشاره به همکاری جامعةالمصطفی و جمعیت هلال احمر، ارائه آموزش‌های مهارتی امدادی و درمانی به طلاب جامعةالمصطفی و خانواده‌های آنان را یکی از زمینه‌های مناسب برای همکاری عنوان کرد.

علی عباسی، رئیس جامعه المصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی عباسی، رئیس جامعةالمصطفی العالمیه، پنجم بهمن در دیدار رئیس و معاونین جمعیت هلال احمر استان قم به معرفی، پیشینه، فعالیت‌ها و ویژگی‌های جامعةالمصطفی پرداخت و افزود: عرصه علمی و آموزشی المصطفی شامل رشته‌های علوم‌انسانی و اسلامی می‌شود و مدارک آن را وزارت علوم کشور ارائه می‌کند و همچنین در کنار آن، در نظام آموزشی جامعةالمصطفی، واحد‌های مهارتی، به عنوان فوق برنامه‌ای الزامی در مقاطع مختلف تعریف شده و در حال اجراست.

وی با اشاره به تحصیل دانش‌پژوهان بیش از ۱۳۰ ملیت، از مذاهب مختلف اسلامی در واحد‌های داخل و خارج از کشور جامعةالمصطفی، اظهار کرد: در کنار واحد‌های حضوری، در دانشگاه مجازی المصطفی دانش‌پژوهانی از سراسر جهان، که امکان استفاده از آموزش‌های حضوری را ندارند، مشغول به تحصیل هستند. همچنین مؤسسه آموزش‌های کوتاه‌مدت و فرصت‌های مطالعاتی جامعةالمصطفی، سالانه میزبان دانش‌پژوهان و استادان دانشگاه‌های مختلف از سراسر جهان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عباسی، دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی را سرمایه ارزشمندی برای بخش‌های علمی، فرهنگی و مراکز دانشگاهی کشور توصیف کرد و گفت: در المصطفی، آموزش‌های کاربردی و مهارتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، زیرا پشتوانه فعالیت‌های فرهنگی دانش‌آموختگان جامعةالمصطفی و خانواده‌های آنان به شمار می‌آید. در این زمینه، مرکز آموزشی مهارتی «بیان» به همت جامعةالمصطفی شکل گرفته که امیدواریم در آینده بتوانیم در این زمینه گام‌های بزرگ‌تری برداریم.

رئیس جامعةالمصطفی العالمیه ادامه‌ داد: در بخش آموزش‌های مهارتی المصطفی، بیش از ۱۰۰ بسته آموزشی طراحی شده که با توجه به گستردگی این رشته‌ها، به تنهایی نمی‌توان همه آموزش‌ها را ارائه کرد، لذا باید از ظرفیت بخش‌های تخصصی و ظرفیت‌های دانشی مجموعه‌هایی مانند هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در این زمینه بهره برد.

سپس محمدرضا بهرامی، رئیس جمعیت هلال‌احمر استان قم گزارشی از جدیدترین فعالیت‌های این جمعیت در استان قم، به ویژه در زمینه مقابله با شیوع بیماری کووید ۱۹، ارائه کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های استان قم در زمینه مقابله با کرونا، یاری طلاب و فضلای حوزه علمیه به کادر درمان بود که زمینه‌ساز حرکت خوبی در سراسر کشور شد.

ارائه خدمات به 36 هزار نفر توسط هلال احمر قم از ابتدای کرونا

وی با اشاره به جان‌فشانی کادر درمان کشور در زمینه مقابله با کرونا، بیان کرد: هلال احمر قم، تا امروز به بیش از ۳۶ هزار مراجعه‌کننده به بانک تجهیزات امانی هلال احمر، خدمات ارائه داده است. اگر این خدمات ارائه نمی‌شد، مجموعه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، به شکل کنونی نمی‌توانست پاسخ‌گوی بستری بیماران کرونایی در استان باشند.

بهرامی، با اشاره به خدمات هلال احمر در زمینه بستری بیماران کرونایی، تزریق واکسن، تأمین برخی از هزینه‌های درمانی با استفاده از ظرفیت خیرین و نیکوکاران، اظهار کرد: توفیقات جامعةالمصطفی در داخل و خارج از کشور مشهود و شایسته تقدیر است. در زمینه فعالیت‌های هلال احمر ایران در کشور‌های مختلف، حضور طلاب و دانش‌آموختگان المصطفی بسیار راه‌گشا بود.

رئیس جمعیت هلال‌ احمر استان قم، به بیان زمینه‌های همکاری جامعةالمصطفی و جمعیت هلال احمر پرداخت و ارائه آموزش‌های مهارتی امدادی و درمانی به طلاب جامعةالمصطفی و خانواده‌های آنان را یکی از زمینه‌های مناسب برای همکاری عنوان کرد.

انتهای پیام
captcha