16 مرکز متقاضی میزبانی طرح ملی رحله 8/ ادامه ثبت‌نام تا 22 بهمن + صوت
کد خبر: 4031658
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
حجت‌الاسلام سیاری خبر داد:

16 مرکز متقاضی میزبانی طرح ملی رحله 8/ ادامه ثبت‌نام تا 22 بهمن + صوت

دبیر طرح ملی رحله بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) با اشاره به اینکه ثبت‌نام متقاضیان دریافت میزبانی طرح ملی رحله 8 تا 22 بهمن‌ ادامه دارد، گفت: تا این لحظه 16 مرکز از هشت استان متقاضی این میزبانی شده‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین هادی سیاری، دبیر طرح ملی رحلهحجت الاسلام والمسلمین هادی سیاری، دبیر طرح ملی رحله در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به اینکه ثبت نام متقاضیان دریافت میزبانی هشتمین دوره طرح ملی رحله تا 22 بهمن‌ماه ادامه دارد، گفت: تا امروز، ششم بهمن‌، 16 مرکز متقاضی این میزبانی از هشت استان و شهر چون خوزستان، فارس، بوشهر، همدان و یزد و ... شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در صورت عدم تکمیل ظرفیت، این فرصت پس از اتمام زمان ثبت‌نام تا 10 روز تمدید خواهد ‌شد، اظهار کرد: متقاضیان با مراجعه به پایگاه اینترتی مؤسسه به نشانی https://beytolahzan.ir می‌توانند تقاضای خود را برای میزبانی ثبت‌ کنند.

سیاری با تأکید بر اینکه میزبانان برای اطلاع از شرایط ثبت‌نام می‌توانند به تارنمای مؤسسه مراجعه کنند، اضافه کرد: دارا بودن شخصیت حقیقی و حقوقی و توانایی تأمین برگزاری طرح از جمله این شرایط است. همچنین میزبانان باید دارای مکانی در حد مدرسه شبانه‌روزی یا حوزه علمیه متمرکز یا مکانی مجهز به تجهیزات آموزشی و اداری، اسکان، استاد‌سرا (جهت اسکان اساتید) و خوابگاه(جهت استراحت قرآن‌آموزان) باشند.

دبیر طرح ملی رحله با اشاره به اینکه هزینه‌های جاری طرح برعهده میزبانان است، گفت: تأمین کادر آموزشی و برنامه آموزشی و حقوق کادر آموزشی از سوی ستاد طرح تأمین می‌شود. همچنین طی تدابیر اندیشیده شده، شهریه اخذ شده از قرآن‌آموزان به منظور کمک مؤسسه به میزبانان اعطا می‌شود تا صرف هزینه طرح شود.

وی ادامه داد: در صورت نیاز میزبانان به نامه و معرفی‌نامه به منظور رایزنی با دستگاه‌ها و نهادهای هر منطقه، از سوی ستاد طرح این معرفی‌نامه اعطا می‌شود.

سیاری با تأکید براینکه اصل برگزاری این دوره برای آقایان در گروه سنی 14 تا 22 سال انجام می‌شود، افزود: در صورتی که شرایط میزبانی ایده‌آل و مناسب برای بانوان فراهم باشد، در دبیرخانه ستاد طرح ملی رحله مطرح می‌شود و در صورت موافقت اعضا، این طرح ویژه بانوان نیز برگزار خواهد شد.

وی گفت: طرح ملی رحله هر ساله برای قرآن‌آموزان جدیدالورود با محوریت حفظ جزء سی‌ام و سوره مبارکه بقره برگزار می‌شود، اما برای قرآن‌آموزان قدیمی که سال‌های گذشته در این طرح شرکت‌ کرده‌اند، ضمن تثبیت محفوظات گذشته، حفظ اجزاء جدید برنامه‌ریزی شده است.

سیاری درباره آغاز ثبت‌نام قرآن‌آموزان، اظهار کرد: ثبت‌نام قرآن‌آموزان در هشتمین دوره طرح ملی رحله از اردیبهشت‌ماه 1401 آغاز می‌شود و سپس مصاحبه به صورت حضوری و غیر حضوری(تلفنی) انجام می‌شود و دوره به مدت 50 تا 55 روز(هشت هفته متمادی) از اول تیرماه آغاز می‌شود و پایان دوره مردادماه است.

کد

دبیر طرح ملی رحله اضافه کرد: اگر مؤسسات قرآنی، متقاضی اجرای این طرح هستند برای ثبت‌نام و دریافت اطلاعات بیشتر به تارنمای مؤسسه مراجعه کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که هر ساله بیشترین تقاضا برای ثبت‌نام‌کنندگان از کدام استان‌ها است؟ ادامه داد: معمولاً بیشترین متقاضیان از استان‌های فارس و خوزستان هستند.

انتهای پیام
captcha