نقش موقوفات در افزایش تولید و اشتغال
کد خبر: 4031690
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۶

نقش موقوفات در افزایش تولید و اشتغال

مدیرکل بهره‌وری سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برخورداری از نگاه اقتصادی در موقوفات، بر نقش فعالیت‌های اقتصادی پروژه‌های موقوفات در افزایش تولید و اشتغال تأکید کرد.

سازمان اوقاف و امور خیریه

سیدمحراب کلامی، مدیرکل بهره‌وری سازمان اوقاف و امور خیریه در گفت‌وگو با ایکنا از خوزستان درباره سفر خود به خوزستان و بازدید از پروژه‌های اقتصادی استان، اظهار کرد: این بازدیدها از شهرستان دزفول آغاز شد و کارهایی در موقوفات از تجاری‌سازی، کشت و زرع، دامداری و باغات صورت گرفته که عملکرد مثبتی نسبت به سنوات گذشته در خوزستان است.

وی افزود: وضعیت نوع مدیریت یک حرکت رو به رشدی است ولی پیشنهادات و مسائلی هم هست که دوستان باید مدنظر قرار دهند و در گزارش‌های مستمر ارائه دهند. 

کلامی با تأکید بر برخورداری از نگاه اقتصادی در موقوفات، گفت: پروژه‌های موقوفات در زمینه اشتغال‌زایی و کمک به تولید کشور و موارد دیگر عملکرد مثبتی داشتند. البته سازمان هم در این زمینه صدور مجوزها دخیل بوده است.

مدیرکل بهره‌وری سازمان اوقاف و امور خیریه درباره چشم‌انداز موقوفات و پروژه‌های مربوط به آنها، گفت: هر موقوفه یک شخصیت حقوقی مستقل دارد. ما از موقوفات برای سرمایه‌گذاری با نگاه کامل به نیات واقفان استفاده می‌کنیم تا عمل امینانه داشته باشیم. عمل کردن و بهره‌وری از موقوفات و اجرای نیت واقف یک سیر طولی مرتبط با یکدیگر هستند یعنی اگر خوب موقوفات بهره‌وری شوند و نیت واقف به خوبی اجرا شود؛ نفع آن به جامعه می‌رسد و در همین فرآیند می‌توانیم بحث اشتغال‌زایی را داشته باشیم. 

وی افزود: البته باید توجه داشت که پروژه‌های مختلف با هم فرق دارند برخی به‌صورت فصلی و برخی به‌صورت مستمر هستند؛ اما همه این پروژه‌ها به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم به فراخور شرایطشان ایجاد اشتغال می‌کنند. 

کلامی بیان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در سطح کشور به طریق اولی پروژه‌های بزرگی در استان‌های مختلف با نظارت ریاست سازمان دارد که شاهد تولید و کمک به تولید کشور و امنیت غذایی هستیم. این فعالیت‌ها در حوزه آبزیان، صنعت، دانش‌بنیان، انرژی خورشیدی، تولید، آموزش و پزشکی هستند که خیلی از آنها به نتیجه رسیده‌اند و برخی هم در حال اجرا هستند. 

انتهای پیام
captcha