میزان صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله‌سوار از مرز 61 درصد گذشت
کد خبر: 4032149
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰

میزان صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله‌سوار از مرز 61 درصد گذشت

مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل، گفت: از اول سال تاکنون بیش از 405 هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار صادر شده که افزایش 61 درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله‌سوار را نشان می‌دهد.

کلیم الله وثوقی راهداریکلیم‌الله وثوقی، مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، اظهار کرد: از اول سال تاکنون بیش از 405 هزار تن کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار صادر شده که افزایش 61 درصدی صادرات کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله‌سوار را نشان می‌دهد که این موضوع نشان دهنده بهبود وضعیت موجود صادرات در استان اردبیل است.

وی بیان کرد: صادرات استان اردبیل به کشورهای جمهوری آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان، گرجستان، روسیه، اوکراین، ترکیه و لهستان در حال انجام است که به همین منظور تاکنون 356 هزار تن کالا توسط 18 هزار دستگاه کامیون خارج شده و این میزان به یک میلیون تن رسیده است که از جمله محصولات صادر شده می‌توان به سیب‌زمینی، نئپوان، سنگ ساختمانی، نمک، خرما و پروفیل و برخی دیگر از کالاهای دیگر اشاره کرد.

مدیرکل اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل، تصریح کرد: صادرات کالاهای ایرانی به کشورهای همسایه به 391 هزار تن کالا رسیده که 17 هزار و 792 دستگاه از پایانه مرزی بیله‌سوار خارج و میزان افزایش 153 درصدی را نشان می‌دهد که به همین منظور 85 هزار نفر مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار به نخجوان ترکیه انجام یافته است.

وثوقی، در ارتباط با اهمیت استان اردبیل و بیله‌سوار در مورد راهگذر گفت: این راهگذر می‌تواند در شرایط سخت کشور، یک وسیله مناسب برای دور زدن تحریم‌ها باشد،علاوه بر آن، نباید از اهمیت ویژه آن در استان اردبیل به‌ویژه اشتغال‌زایی در بیله‌سوار و صادرات محصولات استان به خارج از کشور بی‌اعتنا بود.

وی اظهار کرد: کریدورهای ترانزیتی مسیرهای متعددی برای واردات و صادرات محصولات هستند و با توجه به از دیرباز با کشورهای ترکیه، ارمنستان و آذربایجان مراودات و تبادلاتی داشته‌ایم و با توجه به این که اکنون با شروع به فعالیت این راهگذر می‌توانیم از مسیر خطی آذربایجان و سپس «بندر باتومی» گرجستان، به وسیله کشتی، محصولات را به بلغارستان و سایر کشورهای اروپایی صادر کنیم.

انتهای پیام
captcha