ارج نهادن به جایگاه نابغه‌های قرآنی مدنظر مسئولان باشد
کد خبر: 4032572
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴

ارج نهادن به جایگاه نابغه‌های قرآنی مدنظر مسئولان باشد

استاندار اردبیل گفت: باید ارج نهادن به جایگاه نابغه‌های قرآنی مدنظر مسئولان باشد، چرا که ارزش و علم انسان‌ها همیشه قابل استفاده بوده و نباید از پرورش نیروی انسانی خلاق مثل باقرپورها غافل باشیم.

حامد عاملی استاندار اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، سید حامد عاملی، استاندار اردبیل، ۱۱ بهمن‌ماه، در آئین تجلیل از حافظ کل قرآن کریم و نهج‌البلاغه اردبیلی، اظهار کرد: خداوند نعمت بزرگی را به استان اردبیل عطا کرده که می‌تواند الگوی تمام عیار سایر نوجوانان و دانش‌آموزان در کشور باشد و باید قدردان این نعمت بزرگ الهی باشیم.

وی، با بیان اینکه ضرورت دارد جایگاه چنین نابغه‌های قرآنی را ارج بگذاریم، افزود: زمان و لحظه‌ها در حال گذر بوده، اما ارزش و علم انسان‌ها همیشه قابل استفاده است و نباید از پرورش نیروی انسانی خلاق مثل باقرپورها غافل باشیم.

استاندار اردبیل، نقش صدا و سیما و رسانه‌ها را در معرفی چنین ظرفیت‌های با ارزش بسیار مؤثر برشمرد و گفت: رسانه‌ها باید این ظرفیت‌ها را برای جامعه طوری معرفی کنند تا هم سن و سال‌های این نوجوان ۱۲ ساله، آن را برای خود الگوی اخلاقی و علمی انتخاب کنند.

حافظان قرآن سرمایه‌های ملی هستند

عاملی، حافظان قرآن را سرمایه‌های ملی بر شمرد و گفت: آینده مملکت در دستان این سرمایه‌های ملی خواهد بود و کسی که در سن ۷ سالگی بتواند قرآن را به نحو شایسته حفظ کند به طور یقین در سایر حوزه‌ها و دروس نیز نسبت به سایرین پیشتاز خواهد بود.

نماینده عالی دولت در استان اردبیل تصریح کرد: تجلیل از نخبگان و ارزش‌گذاری شخصیت‌های قرآنی در اولویت قرار می‌گیرد و این ارزش‌گذاری‌ها از لحاظ معنوی اثرگذاری بیشتری دارد تا الگوی مناسبی برای سایرین باشند.

وی ادامه داد: اثرات قرآن در جامعه ملموس است و باید با برنامه‌ریزی در شورای فرهنگ عمومی از چهره‌های قرآنی تجلیل و به خواسته‌های آنها نیز توجه شود.

استاندار اردبیل، برای ثبت رکورد این نوجوان اردبیلی و ایجاد بستر جهت دیدار با مقام معظم رهبری و همچنین خواندن قرآن وی در بین‌الحرمین که از آرزوهای باقرپور بوده قول مساعد داد.

انتهای پیام
captcha