دفاع باورمندانه مرحوم آیت‌الله صافی گلپایگانی از انقلاب اسلامی
کد خبر: 4033146
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸
امام جمعه شهرکرد در پیامی تأکید کرد

دفاع باورمندانه مرحوم آیت‌الله صافی گلپایگانی از انقلاب اسلامی

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری و امام جمعه در پیامی آورده است: دفاع باورمندانه و عمیق او از انقلاب اسلامی و پشتیبانی از حضرت امام راحل(ره) و مقام والای رهبری از ویژگی‌های بارز این مرجع عالی‌مقام بود.

پیام تسلیت ارتحال آیت الله صافی گلپایگانی

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری، امروز ۱۲ بهمن‌ماه در پیامی ارتحال عالم ربانی و فقیه بصیر آیت‌الله العظمی لطف‌الله صافی گلپایگانی(ره) را تسلیت گفت.

متن پیام وی به شرح زیر است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

با تأسف فراوان خبر ناگوار ارتحال عالم ربانی و فقیه بصیر حضرت آیت‌الله العظمی آقای حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی رضوان الله تعالی علیه دریافت و ناخودآگاه موجی از اندوه وجودم را فرا گرفت.

فقدان این مرجع رکین عالم تشیع و این شخصیت علمی و عملی برای حوزه‌های علمیه و برای جهان اسلام و مکتب اهل‌بیت(ع)، ثلمه‌ای بس عظیم است که «لَا يَسُدُّهَا شَيْءٌ».

این وجود مبارک در عرصه تألیف، و پرورش عالمان دین و دفاع از مهدویت و مکتب آل‌الله و صیانت از اسلام ناب، پاسخگوئی به شبهات، عشق و محبت‌ورزی به حضرات معصومین(ع) به‌ویژه به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله(ع) و به ساحت نورانی حضرت بقیه الله اروحنافداه، یکی از سرآمدان این عصر و زمان بود و همچنان بسیاری از تألیفات او از منابع علمی و کتب مرجع در آینده هم خواهد بود.

اینجانب افتخار داشتم مدتی هر چند قلیل از منبع پرفیضشان مبحث اجتهاد و تقلید را به اتفاق چند نفر از دوستان تقریباً خصوصی تلمذ داشته و خوشه‌چین خرمن علمی آن وجود عزیز باشم و از نزدیک شاهد روحیات معنوی و خلقیّات کریمانه و تواضع فوق‌العاده آن استاد فرزانه باشم. دفاع باورمندانه و عمیق او از انقلاب اسلامی و پشتیبانی از حضرت امام راحل(ره) و مقام والای رهبری از ویژگی‌های بارز این مرجع عالی‌مقام بود عاش سعیداً و مات سعیدا. این مصیبت را به حوزه‌های علمیه و به همه ارادتمندان آن عزیز و به خاندان مکرم و بیت رفیع و به فرزندان و بستگان و به هم استانی‌های عزیزم در استان چهارمحال و بختیاری و به همشهری‌های گلپایگانی تسلیت و تعزیت گفته و اجر و صبر همگان را از خداوند متعال مسألت دارم. ان‌شاءالله آن عزیز به ملکوت پیوسته در اعلی علیین محضر حضرت رب‌العالمین بهره‌مند از روح و رضوان الهی باشد».

انتهای پیام
captcha