همراهی با نظام و ولایت یکی از نکات برجسته علمای راستین دین است
کد خبر: 4033762
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۶
قائم‌ مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی:

همراهی با نظام و ولایت یکی از نکات برجسته علمای راستین دین است

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: همراهی با نظام و ولایت یکی از نکات برجسته علمای راستین دین از جمله آیت‌الله صافی گلپایگانی بوده که این همراهی‌ها منشأ خیر و برکات برای نظام و انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی، قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی، شامگاه جمعه، 15 بهمن‌ماه در مراسم عزادرای سالروز شهادت امام هادی(ع) و بزرگداشت مرجع عالیقدر آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی که از طرف نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی در محل مسجد امام حسین(ع) بیرجند برگزار شد، اظهار کرد: این عالم بزرگ در موقعیت‌های مختلف به میدان آمدند و نایب امام زمان(عج) را همراهی و یاری کردند.

وی گفت: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی و در تدوین قانون اساسی نقش علمای دین از جمله شخصیت بزرگوار آیت‌الله صافی گلپایگانی بسیار پررنگ و مؤثر است؛ آیت‌الله صافی گلپایگانی در زمینه تبیین قانون اساسی سخنان خاص دارد که مشروعیت نظام و ولایت است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه این شخصیت بزرگوار مورد اعتماد امام راحل بود، اظهار کرد: ایشان در دو دوره مجلس خبرگان رهبری و در شورای نگهبان نقش اساسی داشتند و سال‌ها در شورای نگهبان رکن اصلی این شورا محسوب می‌شدند.

نوفرستی اظهار کرد: در دوران مقام معظم رهبری همراهی مراجع، علما و همراهی خواص جبهه حق برای تحکیم نظام و انقلاب با این همه همجه‌های دشمنان یک مسئله مهم است. در خصوص جایگاه علمی هم کتاب «سلسه مباحث امامت و مهدودیت» که مورد تأیید و تأکید علمای داخل و خارج است، نشانگر جایگاه مهم این شخصیت بزرگوار است.

قائم مقام نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه دهه فجر یادآور غلبه اسلام بر طاغوت و کفر است، افزود: این انقلاب حاصل جانفشانی بزرگ امام راحل، شهدا و مردم است و همه باید تاریخ، اهداف و آرمان‌های انقلاب را به‌خوبی بشناسیم و به‌خوبی تبیین کنیم.

نوفرستی گفت: برای ترویج اسلام از زمان ائمه اطهار(ع) و بزرگان و علمای دین تاکنون تلاش‌های زیادی صورت گرفته و پس از تلاش‌ها و زحمات علمای اسلام در طول تاریخ این نهضت بزرگ انقلاب به دست بزرگمرد تاریخ، امام خمینی(ره) رقم خورد.

انتهای پیام
captcha