اینجا اندیکاست؛ با سهمی اندک از زندگی
کد خبر: 4033885
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵

اینجا اندیکاست؛ با سهمی اندک از زندگی

عضو شورای اسلامی منطقه کُمُفه با بیان اینکه باید خدمات امدادی و جهادی مسئولان موجب گرمابخشی زندگی مردم مناطق محروم شود، گفت: با وجود گذشت بیش از سه ماه از زلزله اندیکا مردم این منطقه در این سرمای کشنده به سختی روزگار می‌گذرانند و از کم‌کاری مسئولان در خدمات‌رسانی به آسیب‌دیدگان این حادثه گلایه دارند.

قدرت‌الله حسنوند، عضو شورای اسلامی روستای منطقه کُمُفه در گفت‌و‌گو با خبرنگار افتخاری ایکنا به بیان بخشی از مشکلات مردم پنج روستای منطقه کُمُفه از توابع شهرستان اندیکا پرداخت و اظهار کرد: نزدیک به دو ماه است که سهمیه آرد و نفت عشایر کمفه قطع و ساکنین با مشکلات عدیده‌ای در این فصل از سال مواجه شده‌اند. اندیکاوی با بیان اینکه باید خدمات امدادی و جهادی مسئولان موجب گرمابخشی زندگی مردم مناطق محروم شود، افزود: با وجود گذشت بیش از سه ماه از زلزله اندیکا در حالی که مردم در روستای کمفه به شدت از کم‌کاری برخی مسئولان در خدمات‌رسانی به آسیب‌دیدگان این حادثه گلایه دارند، مسئولان به‌گونه‌ای سخن می‌گویند که گویی همه چیز آرام است، در حالی که صدها خانواده در سرما و برف به سختی در حال گذران زندگی هستند و کسی هم نیست صدای‌شان را به گوش مسئولانی برساند که روزی در این مناطق حاضر شده بودند و با وعده‌های‌شان نور امید را در دل مردم این منطقه روشن کرده بودند حال آنکه در سایه بی‌مهری‌ها رو به خاموشی است.

اینجا اندیکاست؛ روستاهایی با سهمی اندک از زندگی + عکس

حسنوند در بخش دیگری از سخنان خود به چادرنشینی مردم این روستا در سرمای سخت و چرخ‌و‌فلک بازی‌های ویروس کرونا و اُومیکرون در اوضاع نامطلوب بهداشتی اشاره کرد و گفت: مسئولان نهادهای امدادرسان پس از زلزله تنها یک‌بار آمدند و به هر خانوار دو بشکه ۲۰ لیتری نفت دادند و رفتند که با توجه به سرمای شدید کفاف دو روز اهالی روستاهای منطقه کُمُفه شهرستان اندیکا را هم نمی‌داد. همچنین در گذشته سهمیه آرد روستائیان ماهانه یک کیسه ۴۰ کیلویی بود که متأسفانه دو ماه است که این سهمیه نیز میان مردم توزیع نشده است. 

اندیکا

عضو شورای اسلامی روستای کمفه ادامه داد: وضعیت جاده روستایی به‌گونه‌ای است که عبور و مرور در آن تنها با تراکتور امکان‌پذیر است و هرچه فریاد می‌زنیم که مسئولان چاره‌اندیشی کنند  صدای ما به جایی نمی‌رسد. به‌طور مثال به‌دلیل مشکلات جاده‌ای و بارش شدید برف شب گذشته، پنج نفر در پیچ کیفری گرفتار شدند که با کمک مسئولان هلال احمر از این وضعیت نجات یافتند. همچنین به‌دلیل نامناسب بودن وضعیت جاده و بی‌توجهی مسئولان، دو طرح شهرک‌سازی دار روغنی و ورگر تعطیل شده است. 

اندیکا

وی در پایان با اشاره به بازدید نمایشی برخی از مسئولان از مناطق زلزله‌زده، گفت: مردم این روستا در این سرمای کشنده به سختی روزگار می‌گذرانند، حال واقعیت این است که برخی از مسئولان فقط برای نمایش و عکس گرفتن به اینجا آمدند نه برای کمک کردن، چراکه در عمل تا الان تقریبا هیچ‌کاری انجام نشده است و امیدوارم رئیس جمهور، رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر کشور و استاندار محترم خوزستان صدای ما را بشنوند و به داد این مردم برسند.

سیده‌فردوس رضوی

انتهای پیام
captcha