گروه‌های جهادی به دنبال جهاد تبیین و روایت‌گری باشند
کد خبر: 4033932
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۹

گروه‌های جهادی به دنبال جهاد تبیین و روایت‌گری باشند

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: مقابله با حیله ناامیدی و یاس‌آفرینی که توسط دشمنان در کشور شکل گرفته، ضروری است و باید با انتقال واقعیت‌ها، تلاش‌ها و خدمات نظام به مردم، امیدآفرینی داشته باشیم.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سردار علی قاسمی، فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی، امروز ۱۶ بهمن ماه در مجمع جهادگران خراسان جنوبی و سومین دوره انتخابات این مجمع که همزمان با پنجمین روز دهه فجر در بیرجند برگزار شد افزود: امروز گروه‌های جهادی و بسیجیان باید در کنار سایر دستگاه‌های اجرایی اولویت خود را در کمک و خدمات‌رسانی به طبقات ضعیف جامعه قرار دهند و قوی‌تر و جدی‌تر در زمینه جهاد تبیین و روایت‌گری در حوزه مسائل فرهنگی وارد میدان شوند و این مسائل را به‌جد دنبال کنند. 

وی گفت: امروز انقلاب اسلامی ما معجزه قرن است و در شرایطی که ۲ بلوک شرق و غرب، جهان را در سیطره خود داشتند، در این برهه زمانی قدرت نرم معنوی به عنوان انقلاب اسلامی ظهور پیدا کرد و امروز هم بعد از ۴۳ سال مسیر پرمعنویت و اقتدار خود را ادامه می‌دهد. 

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی اظهار کرد: جهانخواران و ظالمان اجازه نمی‌دهند که به همین راحتی حکومت الهی و اسلامی شکل بگیرد و با مرور تاریخ در زمان پیامبر گرامی اسلام (ص) و امام علی (ع) نیز دشمنی‌های دشمنان زمان به‌وضوح علیه اسلام مشخص است. 

وی افزود: امروز به برکت خون شهدا و مجاهدت‌ها حین و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی که همچنان در راستای اعتلای انقلاب اسلامی ادامه خواهد داشت، به موفقیت‌های بزرگی رسیده‌ایم. 

سردار قاسمی رمز دوام انقلاب اسلامی را جهاد، ایثار و از خودگذشتگی مجاهدان و شهدا دانست و گفت: مقام معظم رهبری در ۶ ماه گذشته در دیدارهای مختلف با مسوولان و نخبگان جامعه بر جهاد تبیین تاکید داشته‌اند که نشان از اهمیت این موضوع دارد. 

وی افزود: ما هنوز نتوانسته‌ایم آورده انقلاب و نظام اسلامی را برای مردم خودمان و سایر کشورها به‌درستی تبیین کنیم و در این بخش درگیر هستیم. 

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: امروز متاسفانه افراد جنایکار و فاسدی که سرمایه‌های این کشور را به تارج برده‌اند، از آن سوی مرزها هر روز برای ما شاخ و شانه می‌کشند. 

وی افزود: امروز پهلوی‌ها در بستر فضای مجازی که ایجاد شده هر روز حرف مفت می‌زنند و ما هم نتوانسته‌ایم استقلال، آزادی و سایر موضوعات دستاوردهای انقلاب را برای جوانان خودمان تبیین کنیم لذا از این ناحیه دچار تردید و ابهام هستیم و دشمن هم به‌طور مستمر شبهه ایجاد می‌کند. 

سردار قاسمی با تاکید بر اینکه گروه‌های جهادی در شرایط فعلی جهاد تبیین و روایت‌گری را سرلوحه کار خود قرار دهند گفت: بخشی از کار فرهنگی، بخش دیگری آموزشی و بخشی هم خدمات‌دهی است. 

وی افزود: در زمینه جهاد فکری هم در گذشته تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی و امروز در چتر رسانه‌ای دشمن ضعف و اشکال داریم و باید آن را ترمیم کنیم بلکه باید در این زمینه گروه‌های جهادی امر به معروف و نهی از منکر و گروه جهادی در فضای مجازی تشکیل شوند و در این زمینه کارهای تبیینی، فکری و فرهنگی انجام دهند. 

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: همه آنهایی که انقلاب اسلامی را قبول و دوست دارند و دلشان برای انقلاب و اسلام و خون شهدا می‌تپد، باید به‌شدت کارهای فرهنگی در این جهاد را دنبال کنند. 

وی بیان کرد: دشمنان اخیرا بر کمرنگ کردن غیرت دینی در جامعه تلاش می‌کنند و ما کارهای ارزشمند فرهنگی در کشور داریم که آنها را درست معرفی نمی‌کنیم از آن طرف سازمان ملل و دشمنان ما طرفدار افراد انگشت‌شماری هستند که غیرت دینی را کنار گذاشته‌اند. 

سردار قاسمی افزود: لیبرال‌های غربگرا به دنبال این هستند که ذائقه مردم را عوض کنند و ما همچنان وابسته به غرب بمانیم، در این بخش هم کوتاهی کردیم و ذائقه بخشی از مردم به‌خصوص جوانان به خاطر سهل‌انگاری ما که جهاد تبیین را انجام ندادیم، وابسته به غرب شده است. 

وی بیان کرد: در حال حاضر دشمنان به‌شدت به دنبال غیر فعال کردن محور مقاومت هستند چرا که این موضوع در جهان عظمت پیدا کرده است و جمهوری اسلامی ایران و جبهه مقاومت بهترین کارایی و تجهیزات دفاعی را دارند. 

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: امروز دشمنان می‌خواهند یاران ما را در محور مقاومت نسبت به جمهوری اسلامی ایران بی‌اعتماد و بدبین کنند که این موضوع هم نیاز به جهاد تبیین دارد و باید روی آن کار کنید. 
وی افزود: دشمنان به دلیل شکست‌های مختلف همه توان رسانه‌ای خود را بر انقلاب اسلامی متمرکز کرده‌اند و اینکه انقلاب اسلامی موفق و کارآمد نبوده است. 

سردار قاسمی گفت: ایجاد اختلاف و دوقطبی‌سازی از دیگر اقداماتی است که در دستور کار دارند و البته این موضوع از قبل هم وجود داشته اما در حال حاضر تشدید شده است و دشمنان به دنبال این هستند که بین مسوولان، احزاب و مذاهب مختلف در کشور اختلاف ایجاد کنند چرا که نفع و پیروزی دشمنان در این است که اختلاف ایجاد کند و باید توجه کنیم که از این باب کمتر آسیب ببینیم. 

وی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی در چند سال گذشته اقدامات موثری در زمینه محرومیت‌زدایی داشته است اضافه کرد: امروز سوادآموزی در جامعه ما نسبت به قبل از پیروزی انقلاب افزایش چشمگیر داشته است. 

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به آمار جهشی افزایش دانشگاه‌ها و دانشجویان کشور در چهار دهه گذشته گفت: انقلاب اسلامی در زمینه‌های مختلف موفقیت‌های چشمگیری داشته که مقایسه آمار قبل و بعد از انقلاب به خوبی نشانگر این موضوع است و اطلاع‌رسانی به مردم باعث امیدآفرینی می‌شود. 

وی افزود: درست است که در برخی بخش‌ها برنامه‌ریزی درست نداشته‌ایم اما ظرفیت‌‎های زیادی از جمله محصولات کشاورزی، معدنی و پتروشیمی داریم که می‌تواند زمینه‌ساز توسعه کشور باشد. 

سردار قاسمی گفت: به دلیل مشکلات مختلف تعدادی زیادی از کشاورزان و دامداران ما به شهرها مهاجرت کردند که باعث شد تولید ما دچار مشکلاتی شود. 

وی با بیان اینکه ماموریت‌های اصلی بسیج مبتنی بر فرمایشات مقام معظم رهبری است افزود: نهضت کمک مومنانه همچنان ادامه دارد و در سراسر جهان این حرکت کمک‌های مومنانه و کمک‌رسانی به محرومان و مستضعفان با الگوگیری از جوانان ایران اسلامی ادامه دارد. 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی نیز در این نشست گفت: شما جهادگران باید نهال امید به آینده را در خود و دیگران پرورش دهید و ترس و ناامیدی را از خود و دیگران برانید که نخستین و ریشه‌دارترین جهاد شماست. 

حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی افزود: جهادگران بیانیه گام دوم انقلاب و بیانات مقام معظم رهبری را همواره مطالعه و تبیین کنند، چرا که این بیانات انگیزه را بالا می‌برد به ما فکر، جهت و رشد و ارتقا می‌دهد. 

وی بیان کرد: با امید و نگاه خوش‌بینانه به آینده همه قفل‌ها باز و مشکلات حل می‌شود؛ دشمنان به دنبال این هستند که در حوزه اقتصاد به جامعه و مردم ما ضربه بزنند و به گفته مقام معظم رهبری صحنه در جنگ اقتصادی مانند جنگ نظامی است و بارها واژه جنگ نامتقارن را از مقام معظم رهبری شنیده‌اید لذا امروز در صحنه اقتصادی همین گونه است. 

وی افزود: دشمنان قدرت‌هایی دارند و در مقابل ما هم برای دفاع قدرت‌هایی داریم که باید آن را  پررنگ کرد و این ظرفیت‌های معنوی مایه امید ما است که در دوران انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس به‌خوبی برای ما نمایان شد. 

حجت الاسلام نوفرستی با اشاره به اینکه جنگ اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جنگ اراده‌ها است گفت: هر جریانی که بر اراده‌ها حاکم شود، به‌طور یقین موفق و پیروز خواهد بود که این درس بزرگ را امام راحل به ما داد. 

وی افزود: در دوران رهبری مقام معظم رهبری هم این حرکت ادامه دارد و امروز هم رهبری انقلاب با روحیه امیدآفرینی و تکیه بر ظرفیت‌های معنوی کشتی انقلاب را به‌خوبی مدیریت می‌کند. 

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه امروز جهاد تبیین یکی از رسالت‌های ماست گفت: جهاد تبیین باید در همه مسائل دنبال شود، امروز رویش‌های انقلاب بسی فراتر از ریزش‌هاست و دست و دل‌های امین و خدمتگزار از جمله شما بزرگواران بیشتر از مفسدان، خائنان و کسیه‌دوختگان است. 

وی افزود: امروز جهان به جوان ایرانی، پایداری ایرانی و ابتکارات ایرانی به چشم تکریم و احترام می‌نگرد، قدر خود را بدانید و با تکیه به خداوند متعال به پیش بروید و حماسه بیافرینید. 
امروز سومین انتخابات مجمع مرکزی جهادگران استان خراسان جنوبی برگزار شد و پس از این مرحله کل شوراهای جهادی استان‌ها در کشور مجمع ملی عالی جهادگران را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
captcha