درمان سرپایی 95 درصد مبتلایان به امیکرون در سمنان
کد خبر: 4034140
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵

درمان سرپایی 95 درصد مبتلایان به امیکرون در سمنان

ئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی سمنان گفت: ٩۵ درصد مبتلایان مثبت قطعی به سویه اُمیکرون کرونا در استان به صورت سرپایی درمان و پنج درصد مبتلایان در مراکز درمانی بستری شدند.

درمان سرپایی 95 درصد مبتلایان به امیکرون در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، کامران قدس، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی سمنان امروز 17 بهمن در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه وضعیت کرونا در استان سمنان مطلوب نیست گفت: با توجه به شیوع سریع و سرعت بالای انتقال سویه امیکرون احتمال بستری مبتلایان به خصوص در بخش آی‌سی‌یو افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه سویه جدید کرونا با ترویج خودمراقبتی در افراد بدون بیماری زمینه ای و سنین پایین بهبود می‌یابد اظهار کرد: در یک هفته گذشته حدود ٩ هزار نفر با علایم کرونا به مراکز درمانی استان مراجعه کردند که آزمایش کرونای چهار هزار و ۶٠٠ نفر مثبت بود.

قدس، آبریزش بینی، سردرد، گلودرد، بدن درد را از علائم سویه امیکرون برشمرد و افزود: امیکرون مانند سرماخوردگی است و با خودمراقبتی و مصرف مایعات گرم، دمنوش و مسکن طبق آمار بیمار پس از پنج روز بهبود می‌یابد و در برخی موارد نیازی به آزمایش هم نیست.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان یادآور شد: بیماران سن بالا یا دارای بیماری زمینه‌ای پس از پنج روز با تشدید علائم بیماری به مراکز درمانی مراجعه کنند و سویه امیکرون نیازی به مصرف آنتی‌بیوتیک ندارد.

قدس متذکر شد: ٢٧ طرح بهداشتی و درمانی با اعتبار ۶٣ میلیارد تومان در بخش بهداشتی درمانی و رفاهی به مناسبت دهه فجر در استان سمنان به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته وی؛ ۶ طرح عمرانی شامل ٢ واحد خوابگاه، خانه بهداشت، طرحهایی مانند پایگاه اورژانس و مرکز جامع سلامت افتتاح می‌شود.

قدس پوشش دز دوم واکسن کرونا در استان را ٨٨ درصد و دز سوم را ٣۵ درصد دانست.

انتهای پیام
captcha