محکومیت سلب حضانت کودکان خانواده‌های مسلمان در سوئد
کد خبر: 4034334
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۳
در یک کارزار اینترنتی صورت گرفت؛

محکومیت سلب حضانت کودکان خانواده‌های مسلمان در سوئد

فعالان اجتماعی در سوئد با راه‌اندازی کارزار اینترنتی گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی، سلب حضانت کودکان خانواده‌های مسلمان از سوی مقامات سوئدی را محکوم کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از تی ار تی عربی، هدف از این کارزار اینترنتی به نام «دزدیدن کودکان ما را متوقف کنید»، محکومیت اقدامات مقامات سوئدی در سلب حضانت کودکان از خانواده‌های مسلمان به بهانه نامناسب بودن شرایط زندگی آن‌هاست.

قانون مراقبت از کودکان سوئد به سازمان خدمات اجتماعی این کشور موسوم به «سوشیال» اجازه می‌دهد تا حضانت تمام فرزندان یک خانواده را در صورتی که یکی از آن‌ها در معرض شرایطی قرار گیرد که خدمات اجتماعی، آن را نامناسب بداند، از آن خانواده بگیرد. این شرایط نامناسب شامل خشونت، یا ناتوانی در تأمین احتیاجات اولیه کودک یا موارد مشابه می‌شود.

با این حال، خانواده‌های مسلمان این سازمان را متهم به «بهانه‌سازی» برای ربودن فرزندانشان و سپردن آن‌ها به خانواده‌های جایگزینی می‌کنند که از نظر فرهنگی و مذهبی متفاوت هستند.

برخی از والدین خانواده‌های مسلمان دولت سوئد را به «ربودن» فرزندانشان به بهانه اینکه «تربیت آن‌ها با پیشینه اسلامی تربیت صورت می‌گیرد»، متهم می‌کنند.

گزارش‌های موجود از سوئد، حاوی اعداد تکان‌دهنده‌ای در مورد کودکانی است که بین خانواده‌های جایگزین بازتوزیع شده‌اند؛ برای مثال آمار مرکز اطلاعات دولتی سوئد؛ حاکی از وجود سالانه 20 هزار کودک است که به ادعای آن‌ها در این شرایط قرار دارند.

هشتگ «دزدیدن فرزندانمان را متوقف کنید»، طی چند روز گذشته به طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی سوئد داغ شده است و اقدام سلب حضانت کودکان از خانواده‌های آن‌ها را محکوم می‌کند.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۱/۰۸/۲۲ - ۱۰:۳۷
0
1
یا امام زمان خودت به دادمون برس
captcha