رشد موارد مثبت سرپایی ابتلا به کرونا در سمنان
کد خبر: 4034399
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۳

رشد موارد مثبت سرپایی ابتلا به کرونا در سمنان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با بیان اینکه در این هفته بیش از ۵۰۰۰ مورد تست مثبت کرونا در مناطق تحت پوشش علوم پزشکی استان داشتیم گفت: مقایسه این رقم با شمار مبتلایان هفته قبل به روشنی گویای روند انفجاری سویه امیکرون است.

رشد انفجاری موارد مثبت سرپایی در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، سعید کسائیان، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، امروز، 18 بهمن در جمع خبرنگاران از افزایش قابل توجه مبتلایان و بستری‌ها در این استان خبر داد و گفت: میزان تست‌های مثبت سرپایی این هفته در استان سمنان در مقایسه با هفته پیش از آن ۴.۵ تا ۵ برابر شده است.

این پزشک متخصص با بیان اینکه در این هفته بیش از ۵۰۰۰ مورد تست مثبت در مناطق تحت پوشش علوم پزشکی استان داشتیم افزود: مقایسه این رقم با شمار مبتلایان هفته قبل به روشنی گویای روند انفجاری سویه امیکرون است.

وی با اشاره به میزان بالای مراجعان به بیمارستان‌ها گفت: افرادی که دارای علائم سرماخوردگی و کروناویروس هستند در صورت داشتن علائم خفیف سرماخوردگی در منزل بمانند و به هیچ عنوان بیرون نیایند و افراد دارای علائم خفیف در منزل مانده و با خوردن مایعات، استامینوفن، آب‌میوه، سوپ خود را درمان کنند.

کسائیان با تأکید بر اینکه بیماران در صورت داشتن سرفه و تنگی نفس و یا علائم شدیدتر حتماً در اسرع‌وقت به بیمارستان مراجعه و تحت درمان قرار گیرند متذکر شد: تجمع افراد مبتلا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی با توجه به افزایش مبتلایان می‌تواند به انتقال ویروس کمک کند لذا بیمارانی که علائم خفیف دارند بهتر است که در منزل بمانند.

وی با اشاره به لزوم تکمیل واکسیناسیون گفت: آماری که در خصوص واکسیناسیون ۹۵درصدی در استان اعلام شده مربوط به افراد بالای ۱۲ سال است که بر این اساس واکسیناسیون ۹ تا ۱۲ ساله‌ها نیز به تازگی آغاز و هم‌اکنون در مراکز واکسیناسیون استان در حال انجام است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان در خصوص فروکش احتمالی موج ششم گفت: با توجه به رفتار سویه امیکرون در دیگر کشورها به نظر می‌رسد دو هفته دیگر پیک بستری‌ها باشد.

انتهای پیام
captcha