تظاهرات مردم هند در اعتراض به ممنوعیت حجاب در مدارس و دانشگاه‌ها
کد خبر: 4034740
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸

تظاهرات مردم هند در اعتراض به ممنوعیت حجاب در مدارس و دانشگاه‌ها

صدها نفر از ساکنان ایالت کارناتاکا در جنوب هند، در اعتراض به ممنوعیت حجاب برای دانش‌آموزان و دانشجویان تظاهرات کردند.  

به گزارش ایکنا به نقل از روسیا الیوم، تصاویر منتشر شده از تظاهرات اعتراض‌آمیز مردم هند حاکی از این است که دیروز دوشنبه 18 بهمن، صدها هندی در دو شهر ایالت کارناتاکا با در دست داشتن پرچم هند، نسبت به تصمیم ممنوعیت حجاب در مدارس و دانشگاه‌های این ایالت تظاهرات کردند.
 
تظاهرات‌کنندگان انتظار دارند که دادگاه عالی این ایالت امروز سه‌شنبه پیش از تصمیم‌گیری درباره لغو ممنوعیت حجاب و صدور مجوز بازگشت دانش‌آموزان محجبه به مدرسه، به درخواست این معترضان رسیدگی کند.
 
سمیه روشن، مدیر سازمان اسلامی دختران در کارناتاکا، دیروز در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که این تصمیم ماهیتی تبعیض‌آمیز دارد و با حقوقی که در قانون اساسی هند آمده در تضاد است.
 
وی افزود: ممنوعیت پوشش حجاب یک تصمیم شخصی برای دانش‌آموزان است و دانش‌آموزان حق دارند آن را انتخاب کنند که در این صورت ضرری به هیچ کس نمی‌زند.
 
یک دبیرستان دولتی در ایالت کارناتاکا، ماه گذشته به دانش‌آموزان دختر دستور داد که در داخل مدرسه بدون حجاب باشند. به دنبال این تصمیم، سایر مدارس نیز از آن تبعیت کردند.
 
بنا به اعلام روزنامه‌های محلی، در پی اعتراضاتی که به دنبال این تصمیم رخ داد، مدرسه مذکور بخشی از تصمیم خود را لغو کرد و به دانش‌آموزان محجبه اجازه داد به شرطی که در کلاس‌های جداگانه بنشینند، می‌توانند به مدرسه بازگردند.
 
دو مدرسه دیگر که از این تصمیم پیروی کرده‌اند نیز روز دوشنبه، 18 بهمن تعطیل شدند و امروز سه‌شنبه را تعطیل رسمی اعلام کردند.

انتهای پیام
captcha