الحشد الشعبی برای تامین امنیت استان دیالی در مرز با ایران نیروی بیش‌تری اعزام می‌کند
کد خبر: 4034893
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۶:۴۱

الحشد الشعبی برای تامین امنیت استان دیالی در مرز با ایران نیروی بیش‌تری اعزام می‌کند

نشست امنیتی رئیس سازمان الحشد الشعبی با فرماندهان امنیتی در استان دیالی در شرق عراق با توافق برای اعزام نیروهای بیش‌تر الحشد الشعبی به این استان برای تأمین امنیت مناطق آن تا مرزهای این استان با ایران خبر داد.

به گزارش ایکنا  به نقل از موازین نیوز، فالح الفیاض، رئیس سازمان الحشد الشعبی امروز سه‌شنبه نشست امنیتی مهمی را با فرماندهان الحشد الشعبی و نیروهای امنیتی در مقر فرماندهی عملیات دیالی استان در شرق عراق و هم مرز با ایران برای بررسی اوضاع امنیتی در این استان برگزار کرد.

سازمان الحشد الشعبی در بیانیه‌ای تأکید کرد: در این نشست سرلشکر علی فاضل عمران، فرمانده عملیات دیالی حضور یگان‌های الحشد الشعبی در دیالی را مهم برشمرد و آن را کلید ایجاد ثبات اوضاع امنیتی در این استان دانست.

در این بیانیه آمده است: سرلشکر فاضل عمران از رئیس سازمان الحشد الشعبی خواست با اعزام نیروهای بیش‌تری از الحشد الشعبی به استان دیالی به سرکوب هر گونه تحرکات مشکوک و  کنترل کامل امنیت استان کمک کنند.

الفیاض هم در این نشست ضمن تأکید بر ضرورت اعتماد به تلاش اطلاعاتی برای تعقیب بقایای داعش و سپس ایجاد راه حل‌ها برای فلج کردن این تروریست‌ها در استان دیالی گفت: داعش می‌تواند از هر گونه شکاف امنیتی در داخل شهرها و روستاها در مرکز استان دیالی تا پیرامون آن و تا مرزهای شرقی برای حملات خود استفاده کند.
رئیس سازمان الحشد الشعبی صبح سه‌شنبه برای بررسی اوضاع امنیتی و راه‌های تحکیم امنیت و پیگرد عناصر داعش به استان دیالی رفته است.

عناصری از گروهک تروریستی داعش در یکم بهمن ماه گذشته در منطقه «حاوی العظیم» استان دیالی یازده سرباز عراقی را به شهادت رساندند.

در شرایطی که آمریکا برای خروج نظامیان خود از عراق تحت فشار محافل سیاسی و مردمی در عراق قرار دارد، این حمله بهانه‌ای به دست رسانه‌های خارجی و داخلی در عراق  دارد تا با القای بازگشت داعش به عراق افکار عمومی این کشور را دچار وحشت کنند.

در همین حال سازمان الحشد الشعبی که از یک سال پیش با اعزام نیروهای بیش‌تر به دیالی نقش مهمی در تامین امنیت آنجا داشته است، ضمن تکذیب شایعات درباره بازگشت داعش به عراق عملیات‌های گسترده خود برای سرکوب بقایای تروریست‌ها به خصوص در استان دیالی کلید زد.

استان دیالی در شرق عراق و همجواری مرز با ایران در سال‌های گذشته از اصلی‌ترین مناطقی بود که داعش سعی در برهم زدن امنیت آن داشته است.

انتهای پیام
captcha