تحلیل تلاوت محسن قاسمی + فیلم
کد خبر: 4035162
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲

تحلیل تلاوت محسن قاسمی + فیلم

تحلیل قرائت محسن قاسمی از قاریان ممتاز کشور از سوی محمود لطفی‌نیا، پیشکسوت، قاری و داور مسابقات بین‌المللی صورت گرفته است که میخوانید و می‌شنوید.

خبرگزاری ایکنا، با هدف بهره‌مندی هر چه بیشتر قاریان و علاقه‌مندان از مباحث آموزشی اساتید صاحب فن، اقدام به تحلیل فنی تلاوت قاریان قرآن کریم کرده است. این تحلیل‌ها از سوی محمود لطفی‌نیا، قاری پیشکسوت و داور مسابقات بین‌المللی صورت گرفته است. در ادامه فیلم و تحلیل قرائت محسن قاسمی از قاریان ممتاز کشور اجرا شده در مرحله فینال چهل و چهارمین دوره مسابقات سراسری قرآن سازمان اوقاف را مشاهده می‌کنید.
 
 
تحلیل تلاوت
آقای محسن قاسمی از قرا خوب تهران و دارای صدای خوبی هستند و پایه کارشان مرحوم کامل یوسف، قاری مصری است و اگر در قالب کامل یوسف بخوانند خیلی موفق‌تر خواهند بود، ولی با این شیوه تلاوت، گاهی در اجرای ملودی‌ها موفق نیستند و انتخاب خوبی برای اجرا در آیات ندارند؛ نه از حیث ردیف، چراکه ردیف یک مورد مشخص است، لذا قاری باید بتواند ملودی‌های متناسب با آیات در ردیف مقامی را تطبیق دهد.
کد
با محسن قاسمی بیشتر آشنا شوید
محسن قاسمی متولد اول اردیبهشت سال ۱۳۶۶ در شهر پارس‌آباد مغان است و از پایه دوم ابتدایی به تهران آمده و در حال حاضر دانشجوی کارشناسی‌ارشد رشته مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی است. او ازجمله قاریان جوان و خوشخوان کشورمان است.

قاسمی همواره در مرحله استانی، آن هم در استانی همچون تهران که بسیاری سطح فنی آن را کمتر از مسابقات کشوری نمی‌دانند، موفق به دریافت چندین بار رتبه برتر شده است. اوج کار این قاری ممتاز، کسب رتبه اول مسابقات قرآن استان تهران در سه دوره متوالی، طی سه سال اخیر بوده و به مرحله فینال مسابقات کشوری نیز راه یافته است.
انتهای پیام
captcha