سران کشورهای جهان سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفتند
کد خبر: 4035673
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵

سران کشورهای جهان سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفتند

سران کشورهای آذربایجان، ارمنستان، بلاروس، تاجیکستان، قرقیزستان و دیگر کشور‌ها با ارسال پیامهایی سالگرد چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفتند.

سران کشورهای جهان سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفتندبه گزارش ایکنا، دفتر نخست‌وزیری ارمنستان اعلام کرد که نیکول پاشینیان، نخست‌وزیر این کشور به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پیام تبریکی برای حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی و سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران ارسال کرد.

در این پیام چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را صمیمانه به رهبر معظم انقلاب تبریک گفته شده و تصریح شده است: توسعه روابط مبتنی بر اعتماد و صمیمیت متقابل با جمهوری اسلامی ایرانِ همسایه و دوست از اهمیت ویژه‌ای برای جمهوری ارمنستان برخوردار است.

در ادامه این پیام آمده است: اطمینان دارم که روابط گرم و همسایه‌وار ارمنستان و ایران که استوار بر احترام و اعتماد متقابل است، به افق‌های جدیدی به نفع توسعه دو کشور و رفاه مردم خواهد رسید. با استفاده از این فرصت، برای شما آرزوی سلامتی و آرامش پایدار برای مردم دوست ایران دارم.

در پیام نخست‌وزیر ارمنستان خطاب به آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی نیز آمده است: چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به شما و ملت ایران صمیمانه تبریک می‌گویم. در جمهوری ارمنستان، ما از توسعه عادی روابط گرم و همسایه‌وار ارمنستان و ایران که بر اساس تاریخ چند صد ساله و احترام متقابل است، بسیار قدردانی می‌کنیم. باید با خرسندی ثبت کنیم که امسال سی‌امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین کشورهایمان را جشن می‌گیریم.

 از سویی سادیر جباراف، رئیس جمهور قرقیزستان نیز به مناسبت چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ایران تبریک گفت.

در این پیام تصریح شده است: جمهوری قرقیزستان توجه ویژه برای توسعه همکاری متقابل با جمهوری اسلامی ایران دارد و مناسبات دوستی میان دو کشور به رفاه دو ملت بیش از پیش منجر خواهد شد.

همچنین رئیس جمهور قرقیزستان گفته است: به منظور توسعه روابط با ایران از تمام سازوکارهای همکاری دوجانبه و چندجانبه از جمله در چارچوب سازمان ملل متحد، سازمان همکاری‌های اقتصادی و سازمان همکاری شانگهای استفاده می‌کند.

امامعلی رحمان، رئیس جمهور تاجیکستان نیز در پیامی به سیدابراهیم رئیسی چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به وی و مردم ایران تبریک گفت. وی افزود: ما خواهان گسترش بیش از پیش روابط دوجانبه در عرصه‌های مختلف به نفع مردم دو کشور هستیم.

در پیام تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رئیس جمهور ایران آمده است: به جنابعالی و مردم جمهوری اسلامی ایران، از طرف خود، دولت و مردم تاجیکستان به مناسبت سالگرد جشن ملی صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس نیز روز جمعه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را تبریک گفت.

لوکاشنکو در پیامی به آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران نوشت: موضع قاطع تهران در تضمین استقلال، عزم حراست از انتخاب تاریخی مردم و تعهد به عدالت اجتماعی، به این کشور در فائق آمدن بر مشکلات کمک کرده است.

رئیس جمهور بلاروس همچنین تأکید کرد که روابط مستحکم بین مینسک و تهران بر پایه دوستی و اعتماد در برهه کنونی اهمیت ویژه‌ای دارد و همچنان ظرفیت بالایی برای گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی وجود دارد.

الهام علی‌اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان نیز در پیامی خطاب به رئیس‌جمهور اسلامی ایران، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را تبریک گفت.

او در این پیام اعلام کرد: روابط دو کشور برخاسته از اراده ملت‌های ماست که در طول تاریخ در محیطی دوستانه و حسن هم‌جواری زندگی کرده‌اند و دارای ارزش‌های اخلاقی مشترک هستند. ما برای روابط بین دو کشور که بر روی چنین پایه‌های محکمی بنا شده است، اهمیت ویژه‌ای قائل هستیم.

در ادامه این پیام آمده است: مایه خرسندی است که امروز روابط دوجانبه ما در مسیر صعودی در حال توسعه است. گفت‌وگوهای سیاسی در سطح عالی، دیدارهای متقابل و دیدارهای منظم و اسناد امضا شده انگیزه قوی برای تقویت همکاری‌های ما می‌دهد. نمونه بارز آن دامنه رو به رشد همکاری‌های ما در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، انرژی، حمل و نقل و سایر زمینه‌هاست. با خرسندی از دیدارمان با شما در عشق آباد در فضای درک متقابل یاد می‌کنم. من معتقدم که تبادل نظر و گفت‌وگوهای مفصل ما به توسعه بیشتر روابط ما و ورود به مرحله کیفی جدید کمک خواهد کرد.

 

انتهای پیام
captcha