حکایت شیخ مصری که هزاران حافظ قرآن تربیت کرد
کد خبر: 4037044
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶

حکایت شیخ مصری که هزاران حافظ قرآن تربیت کرد

عید عامر، شیخ مصری است که از 30 سال گذشته به هزاران کودک روستای خود به صورت رایگان قرآن آموخته است.

به گزارش ایکنا به نقل از اهل مصر، عید عامر، استاد حفظ قرآن کریم که حالا دیگر گرد پیری بر سر و صورتش نشسته نقطه تحول زندگی خود را سفر به خانه خدا می‌داند و در این باره می‌گوید: زیارت کعبه و بوسیدن حجر الاسد مسیر زندگی مرا عوض کرد؛ 30 سال پیش توفیق تشرف به مکه مکرمه را پیدا کردم؛ در حین طواف که توانستم دستم را به حجر الاسود برسانم، دعا کردم خدا مرا از حافظان قرآن کریم قرار دهد.

وی که اهل روستای «میت ابوکوم» از توابع شهر تلا در استان المنوفیه مصر است می‌گوید که در مدت زمان کوتاه موفق به حفظ کامل قرآن کریم شده و نیت می‌کند که به کودکان روستا قرآن بیاموزد؛ به‌خصوص که پس از درگذشت شیخ عبدالحمید، استاد حفظ قرآن روستا، دیگر در آنجا کسی نبود که دارالقرآنی را برای کودکان دایر کند.

وی افزود: در ابتدا اهالی روستا تصورش را نمی‌کردند که کسی برای حفظ قرآن کودکان روستا برنامه‌ای داشته باشد؛ اما وقتی من کارم را با شماری از کودکان و نوجوانان آغاز کردم، اهالی روستا بیشتر با من آشنا شده و حتی از روستاهای همجوار هم کودکانشان را برای حفظ قرآن نزد من آوردند.

شیخ عامر می‌گوید که از اذان صبح تا ظهر را به تدریس رایگان قرآن اختصاص می‌دهد به نحوی که پس از خواندن نماز صبح با دوچرخه به محل آموزش حفظ قرآن کودکان می‌رود و تا ظهر همچنان با عشق و علاقه مثل همان سال‌های اول شروع به کارش از تدریس به کودکان لذت می‌برد.

حکایت شیخ مصری که هزاران کودکان را رایگان حافظ قرآن کریم کرده است

شیخ عامر می‌گوید که با شناخته شده چهره وی توسط رسانه‌ها به عنوان استادی که برای رضای خدا و بی هیچ دستمزدی به هموطنانش قرآن می‌آموزد از سوی شماری از شخصیت‌ها از جمله شیخ الازهر مورد تجلیل قرار گرفته است.

انتهای پیام
captcha