صلح و ثبات در منطقه جز با پایان اشغالگری اسرائیل حاصل نمی‌شود
کد خبر: 4037069
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۵
دبیر کل اتحادیه عرب:

صلح و ثبات در منطقه جز با پایان اشغالگری اسرائیل حاصل نمی‌شود

دبیر کل اتحادیه عرب تأکید کرد که صلح، ثبات و امنیت در منطقه جز با پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های فلسطینی حاصل نمی‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از اسبوتنیک، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب امروز پنجشنبه در سخنرانی خود در سی و دومین کنفرانس اتحادیه بین‌المجالس عربی گفت: جهان عرب همچنان در مرحله تاریخی دشواری قرار دارد که در آن تهدیدهای ژئوپلیتیکی در حال گسترش است.

وی افزود: چالش‌های امنیتی، اقتصادی و اجتماعی پیش روی جوامع و دولت‌های ما در حال تشدید است و همچنان با جاه‌طلبی‌های خطرناک منطقه‌ای و سیاست‌های توسعه‌طلبانه و تهاجمی برخی نیروها در منطقه با هدف گسترش هژمونی و نفوذ مواجه است.

دبیرکل اتحادیه عرب در ادامه آرمان فلسطین را همچنان دغدغه اعراب خواند و گفت: همه ما مسئولیت دفاع از فلسطین را برعهده داریم.

وی افزود: صلح و ثبات در این منطقه فقط با پایان یافتن اشغال اراضی فلسطین توسط اسرائیل اشغالگر و تشکیل کشور فلسطین در مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شریف امکان‌پذیر است.

دبیر کل اتحادیه عرب طبق روال همیشه، در خصوص مسأله فلسطین، به دو اصل آزادی همه سرزمین‌های فلسطینی و بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان اشاره نکرد.

انتهای پیام
captcha