آخرین مصوبات کرونایی در چهارمحال‌وبختیاری اعلام شد
کد خبر: 4037351
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰

آخرین مصوبات کرونایی در چهارمحال‌وبختیاری اعلام شد

استاندار چهارمحال‌وبختیاری گفت: مهدهای کودک استان به‌مدت یک‌هفته تعطیل شوند و مادران شاغل نیز می‌توانند از فرصت دورکاری استفاده کنند، همچنین مدارس در مناطق روستایی و عشایری دایر هستند و در مناطق شهری با ظرفیت ۲۰ درصد و به‌صورت گروه‌بندی فعالیت کنند.

غلامعلی حیدری، استاندار چهارمحال .و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، غلامعلی حیدری، استاندار، امروز، ۳۰ بهمن‌ماه در ستاد استانی مدیریت بیماری در شهرکرد با بیان اینکه تزریق واکسن، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی در پیشگیری از ابتلا به کرونا مؤثر است، اظهار کرد: باید در شرایط فعلی که در خیز شیوع بیماری کرونا قرار داریم، برای پذیرش بیماران کرونایی در تمامی مراکز درمانی تمهیدات لازم اندیشیده شود.

حیدری با اشاره به اینکه طبق تصمیم ستاد ملی کرونا، دستورالعمل جدیدی برای شرایط قرمز کرونایی تدوین خواهد شد، عنوان کرد: تا زمان تدوین این دستورالعمل، دستورالعمل جدیدی ابلاغ شده است که در هفته جاری طبق آن عمل خواهیم کرد، سپس نظارت‌ها تشدید شده و گزارش اجرای این دستورالعمل به ستاد ملی ارسال می‌شود.

وی افزود: مهدهای کودک چهارمحال و بختیاری به‌مدت یک‌هفته تعطیل شوند و مادران شاغل نیز می‌توانند از فرصت دورکاری استفاده کنند، همچنین مدارس در مناطق روستایی و عشایری دایر هستند و در مناطق شهری با ظرفیت ۲۰ درصد و به‌صورت گروه‌بندی فعالیت کنند.

حیدری با اشاره به اینکه آمار ابتلا و مرگ و میر بیماران کرونایی در چهارمحال و بختیاری در حال افزایش است، بیان کرد: سن ابتلا به کرونا پایین آمده است، افراد در صورت بروز هرگونه علایم فوراً به پزشک مراجعه و خود را قرنطینه کنند.

استاندار با تأکید بر اینکه باید فرهنگ‌سازی و اقناع مردم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دستور کار قرار بگیرد، گفت: اجرای مصوبات ستاد کرونا با جدیت دنبال شود، دانشگاه علوم پزشکی بر بستری و درمان بیماران نظارت کامل داشته باشد.

وی افزود: تزریق واکسن جمعیت زیر ۱۸ سال و بیماران زمینه‌ای مورد تأکید قرار بگیرد، در طرح شهید سلیمانی کنترل این بیماران مدنظر باشد، همچنین تعداد تخت‌های NICU, ICU, PICU افزایش پیدا کند، وزرات بهداشت آمادگی تجهیز این تخت‌ها را دارد.

حیدری گفت: سالن‌های پذیرایی و رستوران‌ها با ۲۰ درصد ظرفیت و به‌صورت بیرون‌بر می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند، نمایشگاه‌های تخصصی نیز با همین ظرفیت می‌توانند دایر شوند. کارکنان دولتی که به کرونا مبتلا می‌شوند تا پنج روز از مرخصی کرونا و مابقی را از مرخصی استحقاقی استفاده کنند.

در ادامه، عبدالرضا علیمحمدی، دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان شهرکرد، اظهار کرد: اعمال و کاهش محدودیت‌های ستاد کرونا باید با تصمیم ستاد کرونا باشد.

وی تصریح کرد: تصمیم شتابزده آموزش و پرورش استان در بازگشایی مدارس موجب ایجاد نگرانی در والدین شد و شاهد تنش در استان بودیم، مدیرکل آموزش و پرورش باید موضوع را مدیریت کند.

انتهای پیام
captcha