مسابقات بین‌المللی قرآن پورت سعید به کار خود پایان داد
کد خبر: 4038318
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲

مسابقات بین‌المللی قرآن پورت سعید به کار خود پایان داد

مراسم اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم پورت سعید مصر روز گذشته، سوم اسفند با تجلیل از برگزیدگان برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، مراسم اختتامیه پنجمین دوره مسابقات بین‌الملل حفظ قرآن کریم و ابتهال دینی که از جمعه شب گذشته در پورت سعید مصر آغاز شده بود، روز گذشته به کار خود پایان داد.

این مسابقه امسال به یاد شیخ «مصطفی اسماعیل» قاری فقید مصری و با نظارت مصطفی مدبولی، نخست‌وزیر این کشور برگزار شد و در مراسم اختتامیه نیز شماری از مسئولین و شخصیت‌های مصری حضور داشتند.

در مراسم اختتامیه مسابقه بین‌المللی قرآن کریم پورت سعید از اعضای کمیته داوران و برگزیدگان مسابقه تجلیل به عمل آمد.

در این مسابقات، اسلام محمد احمد رجب، از مصر رتبه نخست در رشته حفظ قرآن کریم جوانان با دو روایت را به دست آورده و در بخش خواهران هم نورا احمد احمد بسیونی و اسماء عادل از مصر هر دو حائز رتبه نخست شدند. در رشته ابتهال دینی نیز عمر احمد از مصر به مقام اول رسید.

66 کشور در مسابقه بین‌المللی حفظ قرآن کریم و ابتهال دینی پورت سعید حضور داشتند که در پنج رشته حفظ قرآن کریم جوانان با دو روایت، حفظ قرآن کریم با یک روایت ویژه خواهران، اصوات نیکو و ابتهال دینی رقابت کردند.

ریاست کمیته داوران این مسابقات را عبدالکریم صالح، رئیس کمیته نظارت بر مصحف شریف در مصر عهده‌دار بود و داورانی از کشورهای امارات، یمن، لیبی و مالی نیز در این کمیته حضور داشتند.

 
انتهای پیام
captcha