رویداد شتاب استارت‌آپی مجازی انگور و صنایع وابسته در ارومیه برگزار شد
کد خبر: 4038421
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۶

رویداد شتاب استارت‌آپی مجازی انگور و صنایع وابسته در ارومیه برگزار شد

به همت مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ارومیه رویداد شتاب (استارت‌آپی) مجازی انگور و صنایع وابسته با محوریت اقتصاد انگور از تولید تا فرآوری در ارومیه برگزار شد.

رویداد شتاب استارت‌آپی مجازی انگور و صنایع وابسته در ارومیه به‌گزارش ایکنا به‌نقل از روابط عمومی جهاد دانشگاهی آذربایجان غربی، به همت مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی ارومیه رویداد شتاب (استارت‌آپی) مجازی انگور و صنایع وابسته با محوریت اقتصاد انگور از تولید تا فرآوری در در مجتمع پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی استان در ارومیه برگزار شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی در این رویداد با تآکید بر اینکه امروزه دانشگاه‌ها به سمت نسل جدید با هدف ایجاد اشتغال، رفع نیازهای روز جامعه و درآمدزایی در حال حرکت است، اظهار کرد: رویدادهای استارت‌اپی امروزه توانسته‌اند با ایجاد کسب و کارهای متنوع در توسعه اقتصاد، موثر واقع شوند و مسیر اقتصاد جهانی را تغییر دهند.

میرحسن رسولی صدقیانی با بیان اینکه کشاورزی در آذربایجان غربی، جزو مشاغل رده اول و محور توسعه محسوب می‌شود و همواره حائز رتبه‌های تک رقمی در تولید محصولات کشاورزی در سطح کشور هستیم، افزود: ضروری است در جهت حمایت از کشاورزان استان،  سرمایه‌گذاری و حمایت‌های بیشتری انجام شود.

وی ادامه داد: سهم اشتغال استان در حوزه کشاورزی 33 درصد اما ارزش افزوده از کشاورزی 17 درصد است که این ناهمگونی بین ارزش افزوده و اشتغال این حوزه می‌طلبد دانشگاه‌ها و دستگاه‌های ذیربط در جهت تقویت زیرساخت‌های رفع این ناهمگونی ورود داشته باشند.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی آذربایجان غربی با اشاره به اهمیت بسته‌بندی محصولات کشاورزی و نقش آن در افزایش صادرات محصولات اظهار کرد: فرآوری و صنعتی‌سازی یکی از مقوله‌هایی است که می‌تواند در افزایش ارزش افزوده محصول کمک کند و مشکلات این حوزه را بهبود ببخشد اما متاسفانه در آذربایجان غربی با وجود محصولات باکیفیت، حوزه بسته‌بندی و صنعتی‌سازی مغفول مانده است.

رسولی صدقیانی، ایجاد اشتغال، توسعه فضای کسب و کار دانش‌آموختگان را از اهداف برگزاری رویدادهای استارت‌آپی دانست و گفت: در جهت توسعه راه‌اندازی کسب و کارهای کوچک و نوین در کشور و استان باید بروکراسی پیچیده و استعلام‌های خسته‌کننده تا حد ممکن کاهش یابد.

گفتنی است در این رویداد، 6 ایده استارت‌آپی توسط داوران جلسه مورد بررسی قرار گرفت و در پایان از ایده‌های برتر تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha