حمایت معاونت قرآن و عترت در توانمندسازی مؤسسات قرآن
کد خبر: 4038529
تاریخ انتشار : ۰۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۸

حمایت معاونت قرآن و عترت در توانمندسازی مؤسسات قرآن

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برنامه‌ریزی طرحی برای توانمندسازی مؤسسات قرآنی خبر داد و گفت: برنامه‌هایی برای فعالیت بهتر و حمایت از فعالان و مؤسسات قرآنی در دستور کار قرار دارد که یکی از این برنامه‌ها بیمه فعالان قرآنی و پالایش و به‌روزرسانی سامانه حمد است که یک داده واقعی از مؤسسات و کسانی که در این مؤسسات فعال هستند به دست می‌آید.

حامد منیری مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

حامد منیری، مدیر کل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، چهارم اسفندماه در حاشیه رونمایی از پوستر جشنواره ملی سردار مقاومت در گفت‌وگو با ایکنا از کرمان به رسالت جامعه قرآنی در جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: جامعه قرآنی باید مثل همیشه تمام هم و غم خود را برای برنامه‌ریزی بهتر و بیشتر طبق منویات مقام معظم رهبری انجام دهد تا حرکت‌های عینی‌تر و جامع‌تری در سطح جامعه شاهد باشیم.

وی با تأکید بر لزوم توجه بیشتر و اختصاص بودجه مناسب به جامعه قرآنی در جهت ارائه خدمات و برپایی بیشتر محافل قرآنی، گفت: آثاری که برای نسل امروز ما جذابیت دارد و در عین حال مروج مفاهیم عالی قرآنی است باید حمایت شوند و در تولید این‌گونه آثار تکیه ما باید بر محتوا و اصل قرآن باشد.

منیری با بیان اینکه جامعه قرآنی در تولید آثار خود باید از ابزار روز استفاده کنند تا آثار جذابیت داشته باشند و سرعت انتقال آن‌ها نیز افزایش یابد، گفت: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ برنامه‌هایی را برای فعالیت بهتر و حمایت از فعالان و مؤسسات قرآنی در دستور کار دارد که یکی از این برنامه‌ها بیمه فعالان قرآنی و پالایش و به‌روزرسانی سامانه حمد است که یک داده واقعی از مؤسسات و کسانی که در این مؤسسات فعال هستند به دست می‌آید.

وی تصریح کرد: دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت، طرحی را برای توانمندسازی مؤسسات قرآنی در دستور کار دارد تا از طریق آموزش و تعامل بیشتر بتوانیم برای مؤسسات مهارت‌افزایی کنیم و مؤسسات در یک جایگاه واقعی قرار بگیرند.

منیری اجرایی شدن این طرح را مستلزم پالایش مؤسسات قرآنی و وجود اطلاعات واقعی از این مؤسسات دانست و گفت: وجود این اطلاعات سبب می‌شود برنامه‌ریزی‌های انجام شده منحرف نشوند و به یک نتیجه خوبی برسد و سعی داریم این طرح در سال ۱۴۰۱ عملیاتی شود.

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مؤسسات قرآنی در سه گروه آموزشی، پژوهشی و تبلیغی ترویجی قرار دارند، افزود: مهمترین راه کارآمدسازی این است که این مؤسسات وارد کار شوند و این بهترین گزینه است که هر مؤسسه با عنایت به تخصصی که مجوز گرفته است مهارت خود را افزایش دهد.

وی یادآور شد: موضوع ما در دفتر تبلیغ و ترویج، مؤسسات تبلیغی و ترویجی است و سعی داریم این نوع مؤسسات را با افزایش مهارت و آموزش وارد کار کرده و مؤسساتی را نیز به آنها اضافه کنیم تا کارهای تبلیغی و ترویجی را در سطح کشور انجام دهیم.

انتهای پیام
captcha