حمایت و مناسب‌سازی فضای شهری خواست اصلی هنرمندان توانیاب است + صوت
کد خبر: 4038807
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
رئیس سازمان بهزیستی در گفت‌وگو با ایکنا:

حمایت و مناسب‌سازی فضای شهری خواست اصلی هنرمندان توانیاب است + صوت

علی محمد قادری گفت: بیشترین مشکلی که هنرمندان توانیاب مطرح کردند بحث حمایت از آنان است تا آثار آنها دیده و رفت‌وآمدشان تسهیل شود.

علی محمد قادری، رئیس سازمان بهزیستی کل کشور، در حاشیه بازدید و افتتاحیه دومین جشنواره ملی هنری «همام» در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: در این نمایشگاه شاهد خلق آثار بزرگی از سوی توانیابان هستیم که می‌تواند برای ارتقای زندگی افراد عادی امیدبخش باشد و نشانه توانمندی‌ ذاتی آنهاست و ما باید از آثار آنها حمایت جدی کنیم.

قادری درباره بیشترین مشکلی که هنرمندان توانیاب با وی به عنوان رئیس سازمان بهزیستی کشور مطرح کردند گفت: موضوع اساسی حمایت است که وظیفه ما محسوب می‌شود و باید از آثارشان حمایت و نیز رفت‌وآمد آنها تسهیل شود.

کد

رئیس سازمان بهزیستی کل کشور ادامه داد: مناسب‌سازی فضای شهری مهمترین موضوع برای افزایش حضور این عزیزان در اجتماع است. باید خیابان‌ها و معابر شهرها مناسب‌سازی شود و هوشمندسازی حداقلی در شهرها اتفاق بیفتد. برای مناسب‌سازی شهرها، جلسات متعددی را برگزار کرده‌ایم و امور مربوط به آن از سوی استانداران پیگیری و بررسی می‌شود. البته نهادهایی مانند شهرداری، که در قانون حمایت آنها از افراد دارای معلولیت پیش‌بینی شده است، به این امر خطیر رسیدگی می‌کنند تا معلولان بتوانند همانند این نمایشگاه در اجتماع حضور یابند.

حمایت و مناسب سازی فضای شهری خواست هنرمندان نمایشگاه هنرمندان توانیاب است + صوت

قادری در پایان بیان کرد: از مردم شریف می‌‌خواهم که در این نمایشگاه حضور یابند تا آثاری را که با دستان، پاها و اذهان این بزرگمردان و ابرزنان آفریده شده است ببینند و از آنان حمایت‌ کنند تا شاهد تجاری‌سازی آثارشان باشیم.

انتهای پیام
captcha