انتقاد امام‌جمعه ارومیه از عدم توجه به نمادهای اسلامی در فیلم «موقعیت مهدی»
کد خبر: 4042072
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۳

انتقاد امام‌جمعه ارومیه از عدم توجه به نمادهای اسلامی در فیلم «موقعیت مهدی»

امام‌جمعه ارومیه گفت: عدم توجه به نمادهای اسلامی همانند سربندهای اسلامی، پرچم ائمه در جبهه و نیز بی‌توجهی به موارد مهمی نظیر پخش اذان در فیلم و توجه صرف به موضوع مقابله و کشتار جزو اصلی‌ترین ایرادات فیلم «موقعیت مهدی» است.

سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه، ۲۰ اسفند در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ارومیه، با اشاره به ایام شهادت سرداران باکری و نامگذاری بیستم اسفندماه به عنوان روز شهدا، اظهار کرد: سنت حسنه راهیان نور اقدام بسیار ارزشمند و بابرکتی است و باید تقویت شود.

وی افزود: خون شهدا مایه عزت و استقلال کشور و عامل ماندگاری انقلاب اسلامی است و باید ضمن حفظ حرمت این عزیزان، نام و یادشان در جامعه زنده و باعظمت نگه داشته شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بیان کرد: در روایات داریم که اجر و پاداش شهدا در نزد خداوند محفوظ و جایگاهشان بهشت برین است، تقدیم جان در راه دین و انقلاب اسلامی افتخاری است که افرادی همانند شهید باکری و شهید سلیمانی در این راه از هرچه داشتند گذشتند.

حجت‌الاسلام قریشی در بخش دیگری از خطبه‌ها، با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در مورد جنگ روسیه و اوکراین، اظهار کرد: ایجاد انحراف در افکار عمومی و شبهه‌زایی در خصوص این جنگ درست نیست. همانطور که رهبر انقلاب هم موضع صریح خویش را بیان فرمودند، با هرگونه تجاوز و تخریب اموال و کشتار مردم در هر جای دنیا مخالفیم.

امام‌جمعه ارومیه تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با شعار نه شرقی، نه غربی، محقق شده و همچنان هم این شعار به عنوان اصل اسلسی در نظام است، علت و سبب جنگ اوکراین باید بررسی شود، اینکه اعتماد به غرب و آمریکا و شیطنت‌های آن‌ها دلیل این جنگ است نباید فراموش شود.

وی با اشاره به روز جوان، گفت: دولتمردان و مسئولان باید به جوانان اعتماد کنند و کارها را به آن‌ها بسپارند، عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی همین حضور جوانان در صحنه بوده و امروز هم باید همینطور باشد، قهرمان‌سازی و شخصیتپروری و نمادسازی متناسب با فرهنگ ایرانی ـ اسلامی جزو ضروریاتی است که باید مدنظر مسئولان فرهنگی باشد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی یادآور شد: در غرب قهرمانان خیالی را برای دنیا عرضه کنند اما در کشور و استان ما با وجود قهرمانانی همانند شهید باکری و شهدای بزرگ دیگر نسبت به قهرمان سازی و نمادسازی هیچ اقدامی نشده است.

وی با اشاره به ایرادات موجود در فیلم «موقعیت مهدی» گفت: عدم توجه به نمادهای اسلامی همانند سربندهای اسلامی، پرچم ائمه در جبهه و نیز بی‌توجهی به موارد مهمی نظیر پخش اذان در فیلم و توجه صرف به موضوع مقابله و کشتار جزو اصلی ترین ایرادات این فیلم است.

حجت‌الاسلام قریشی با ابراز گلایه شدید از این فیلم و لزوم تجدیدنظر در موضوع و نحوه پرداخت به جایگاه شهید باکری در فیلم گفت: مسئولان چطور این فیلم را شایسته تقدیر دانسته‌اند؟ در جنگ و جبهه نماز و دعا و قرآن نبود؟ متأسفانه این فیلم کوچک‌ترین نمادی از اسلام و قرآن ندارد؛ تنها ویژگی مثبت فیلم نترس بودن شهید است که بدون هیچ نماد اسلامی بود.

وی گفت: شهید مهدی باکری و دیگر شهدا ما نمادی از انقلاب اسلامی و سرشار از روحیه معنویت و اسلام بودند که متأسفانه فیلم ساخته شده کوچکترین توجهی به این موارد ندارد.

امام‌جمعه ارومیه در بخش دیگری با اشاره به نتیجه اعتماد کشورها به غرب و آمریکا، گفت: در روایات اسلامی آمده که اعتماد باید براساس عقل و منطق باشد، این موضوع در ماجرای کشورهایی مثل اوکراین و افغانستان به وضوح قابل مشاهده است که نتیجه اعتماد بی‌چون و چرا به آمریکا و غرب را امروز می‌بیند.

انتهای پیام
captcha