اختتامیه نخستین مسابقات قرائت قرآن در بوشهر برگزار شد
کد خبر: 4042439
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵

اختتامیه نخستین مسابقات قرائت قرآن در بوشهر برگزار شد

مراسم اختتامیه نخستین دوره مسابقات قرائت قرآن(صوت محلی) استان بوشهر شامگاه ۲۱ اسفندماه در روستای چارک از توابع شهرستان دشتی برگزار شد.

اختتامیه دوره مسابقات قرائت قرآن بوشهر به گزارش ایکنا از بوشهر، مراسم اختتامیه نخستین دوره مسابقات قرائت قرآن(صوت محلی) استان بوشهر با حضور علی بحرانی، فرماندار دشتی و عبدالرحیم افروغ، مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شامگاه ۲۱ اسفندماه پس از اقامه نماز مغرب و عشا در دهکده و پایتخت قرآنی ایران، چارک از توابع شهرستان دشتی برگزار شد.

در جریان این مراسم تلاوت صوت محلی قرآن توسط سید حسن حسینی، پیشکسوت در عرصه  قرائت سبک محلی و قاری اهل روستای چارک استان بوشهر و همچنین ارتباط زنده با کارشناس قرآنی در کربلای معلی انجام شد.

علی بحرانی، فرماندار دشتی ضمن بیان اهمیت و ارزش قرآن در زندگی انسان، گفت: هر زمان قرآن را به عنوان الگو در زندگی قرار دادیم خیر و برکت نصیبمان شد، امروزه می‌توان قرآن را به عنوان مشعل فروزان زندگی بشریت مطرح کرد.

بحرانی با بیان اینکه اکنون به برکت نظام جمهوری اسلامی، قرآن تلألو درخشان‌تری در جامعه اسلامی دارد، افزود: شهرستان دشتی در حوزه علم و فرهنگ دارای ظرفیت بسیار بوده و در عرصه قرآن نیز سرآمد است که نمود آن در روستای قرآنی چارک قابل مشاهده است.

افروغ با اشاره به ظرفیت‌های روستای مستعد قرآنی، چارک افزود: چارک نه دهکده قرآنی شهرستان دشتی یا استان بوشهر یا پایتخت قرآنی ایران است؛ بلکه قلب تپنده جهان فرداست.

وی افزود: انتقال سنن، فرهنگ، آیین و غیرتی که در مردم وجود دارد بواسطه مجاهدت‌های شجاعانه این استان در طول تاریخ است و اکنون ما پرچم‌دار این جریانیم.

این مراسم با تجلیل از برگزیدگان مسابقات استانی صوت محلی، قاریان برجسته قرآن، گروه تواشیح و همچنین با تقدیر ویژه از پیر غلام روستای چارک و پیشکسوت حوزه تلاوت صوت محلی به پایان رسید. 

چارک به عنوان پایتخت قرآنی، نه تنها در سال ۱۴۰۰ بلکه برای تمام تاریخ به واسطه ظرفیت‌های زیبای قرآنی که در این مراسم به نمایش گذاشته شد، در ذهن و جان مخاطبانش نقش بست.

 

انتهای پیام
captcha