لزوم معرفی حکیم نظامی به نسل جوان
کد خبر: 4042451
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۰

لزوم معرفی حکیم نظامی به نسل جوان

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: در راستای بزرگداشت حکیم نظامی، برنامه‌های متنوعی با هدف معرفی این شاعر نامدار ایرانی به نسل جوان در حال اجراست.

نمایشگاه نظامی در بیرجند به گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی ادراه‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، محمود رمضانی، سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، روز گذشته، 21 اسفندماه در آیین افتتاح نمایشگاه آثار خوشنویسی، پوستر، کتب و پایان‌نامه که با موضوع حکیم نظامی برگزار شد، بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امسال هفته بزرگداشت حکیم نظامی شاعر نامدار ایرانی در قرن ششم را برای معرفی وی در سطح بین‌المللی برنامه‌ریزی کرده است.

وی با اشاره به اینکه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی نیز در این راستا اجرای برنامه‌های متنوعی را در نظر گرفته است، ادامه داد: یکی از این برنامه‌ها برگزاری همنویسی اساتید خوشنویسی استان بود که هفته گذشته برگزار شد و اکنون شاهد آثار خوشنویسی تولید شده در این نمایشگاه هستیم.

رمضانی از برگزاری کارگاه طراحی پوستر به‌مناسبت بزرگداشت حکیم نظامی ویژه دانش‌آموزان رشته گرافیک استان نیز سخن گفت و افزود: تعداد 10 پوستر طراحی شده توسط دانش‌آموزان نیز در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی به برگزاری نشست تخصصی نظامی‌شناسی و نظامی‌پژوهی با حضور اساتید بین‌الملی از کشورهای هلند، ترکیه و آذربایجان اشاره کرد و گفت: نشست نظامی‌شناسی نیز با حضور دبیران ادبیات مدارس استان در حال برگزاری است.

رمضانی با بیان این که برگزاری شب شعر با همکاری کانون هنرمندان نیز برنامه‌ریزی شده است، اظهار کرد: تمامی شهرستان‌های استان نیز به همین منوال برنامه‌هایی را پیش‌بینی کرده‌اند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به مکاتبه با شهرداری‌های شهرهای استان اشاره کرد و ادامه داد: قرار شد در تمامی شهرهای استان، یکی از اماکن شهر به نام حکیم نظامی نامگذاری شود.

سرپرست اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: همان‌طور که مستحضر هستید بسیاری از مفاخر ایران به نام کشورهای دیگر معرفی می‌شوند، به همین جهت تمامی کوشش خود را برای معرفی هر چه شایسته‌تر مفاخر ایرانی در سطح بین‌المللی انجام خواهیم داد تا گوشه‌ای از ادای دین به این بزرگان باشد.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان می‌توانند 21 و 22 اسفندماه صبح‌ها از ساعت 9 تا 11 و عصرها از ساعت 17 تا 19 از آثار این نمایشگاه در محل نگارخانه استاد مهدی اسماعیلی مود جنب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی، بازدید کنند.

انتهای پیام
captcha