سومین محفل شعرخوانی نیکوکاری در رشت برگزار شد
کد خبر: 4042491
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴

سومین محفل شعرخوانی نیکوکاری در رشت برگزار شد

سومین محفل شعرخوانی نیکوکاری از سلسله‌ محافل نخستین جشنواره ملی شعر نیکوکاری، روز گذشته 21 اسفندماه در رشت برگزار شد.

محفل شعرخوانی نیکوکاری در رشت برگزار شد

به گزارش ایکنا از گیلان، سومین محفل شعرخوانی نیکوکاری از سلسله‌ محافل نخستین جشنواره ملی شعر نیکوکاری، روز گذشته 21 اسفندماه در محل خانه تاریخی میرزاکوچک‌خان جنگلی، واقع در شهر رشت برگزار شد.

حجت‌الاسلام محمدمهدی خانمحمدی، دبیر جشنواره ملی شعر نیکوکاری در ابتدای این محفل با اشاره به اهداف جشنواره، اظهار کرد: مرکز فرهنگ نیکوکاری(وابسته به بنیاد خیریه آلاء) با مشارکت تعدادی از مجموعه‌های فرهنگی کشور همچون حوزه هنری انقلاب اسلامی به برگزاری نخستین جشنواره ملی شعر نیکوکاری اقدام کرده است تا از ظرفیت ادبیات و شعر برای ترویج و تعمیق فرهنگ نیکوکاری در کشور استفاده شود.

وی افزود: جشنواره ملی شعر نیکوکاری تاکنون در دو شهر قم و کرمان به برگزاری محفل شعر نیکوکاری با حضور شاعران برجسته کشور اقدام کرده است. امروز نیز توفیق داریم تا در شهر زیبای رشت و در خانه تاریخی میرزا کوچک‌خان جنگلی، سومین محفل نیکوکاری را با حضور شاعران ممتاز استان گیلان برگزار کنیم.

خانمحمدی در ادامه گفت: عموم علاقه‌مندان می‌توانند در چهار محور «همدلی، همیاری و یاری‌گری»، «پرداختن به مصادیق نیکوکاری»، «آسیب‌های اجتماعی» و «نیکوکاری در قرآن و سیره اهل بیت(ع)»، آثار خود را در قالب شعر کلاسیک، شعر سپید و نیمایی، شعر کوتاه(رباعی و دوبیتی)، ترانه و شعر محاوره و شعر کودک و نوجوان، تا حداکثر 28 فرودین‌ماه 1401 به دبیرخانه جشنواره به نشانی adab.kheir.ir ارسال کنند.

وی همچنین با گرامیداشت روز نظامی گنجوی، شاعر برجسته کشورمان او را یکی از پیشگامان شعر فارسی دانست و این بیت از نظامی را برای حاضران قرائت کرد: «مکن جز به نیکی گرایندگی، که در نیک نامی است پایندگی.»

در ادامه این برنامه که با اجرای مجتبی حاذق، شاعر ممتاز استان همراه بود، جمعی از شاعران همچون رضا نیکوکار، آرش پورعلیزاده، مرضیه فرمانی، محمدرضا میرزاده، رقیه آزادنیا، مریم پیله‌ور و محمدجواد الهی‌پور به شعرخوانی با محوریت ترویج نیکوکاری پرداختند.

گفتنی است، نخستین جشنواره ملی شعر نیکوکاری با هدف ترویج نیکوکاری و به همت مرکز فرهنگ نیکوکاری(وابسته به بنیاد خیریه آلاء) و با همکاری حوزه هنری انقلاب اسلامی، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) و معاونت فرهنگی دانشگاه شهیدبهشتی برگزار می‌شود.

همچنین اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان، سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری رشت و مؤسسه خیریه نیکوکاران شریف به طور خاص حامی محفل شعرخوانی نیکوکاری در رشت هستند.

انتهای پیام
captcha