افزایش 28 درصدی کشف کالای قاچاق در خراسان‌جنوبی
کد خبر: 4042907
تاریخ انتشار : ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷

افزایش 28 درصدی کشف کالای قاچاق در خراسان‌جنوبی

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی گفت: برخورد با کالای قاچاق توسط پلیس امنیت اقتصادی و پلیس آگاهی با جدیت دنبال می‌شود و بیش از ۵۷۷ میلیارد ریال ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده است که ۲۸ درصد افزایش دارد و در این زمینه سه هزار و ۲۰۰ متهم دستگیر و هزار خودرو توقیف شده است.

سردار ناصر فرشید، فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبیبه گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، سردار ناصر فرشید، فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی، امروز ۲۳ اسفندماه در نشست خبری با گرامیداشت اعیاد شعبانیه با اشاره به عملکرد و خدمت‌رسانی پلیس در سطح استان، اظهار کرد: در این مدت ۱۲۰ باند مواد مخدر متلاشی شد؛ در این مدت ۹ هزار نفر دستگیری قاچاقچیان و خرده‌فروشان مواد مخدر داشته‌ایم که نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری با تلاش مأموران انتظامی تاکنون ۸۷ تن انواع مواد مخدر در این استان کشف شده است، افزود: از ابتدای امسال ۸۲۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان کشف شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۰ درصد رشد دارد.

سردار فرشید با اشاره به توقیف هزار و ۹۰۰ دستگاه خودرو در بحث قاچاق، ادامه داد: سرقت از ابتدای سال جاری نسبت به سال قبل ۱۲ درصد افزایش داشته که با تلاش شبانه‌روزی پلیس ۷۵ درصد سرقت‌ها کشف شده است.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: ۸۸ درصد سرقت‌های استان در شهرستان بیرجند، طبس، قاین، درمیان و فردوس به وقوع پیوسته است؛ در این مدت سه هزار و ۸۰۰ نفر سارق دستگیر شدند که نسبت به سال قبل رشد ۲۸ درصدی دستگیری سارقین را نشان می‌دهد.

وی افزود: برخورد با کالای قاچاق توسط پلیس امنیت اقتصادی و پلیس آگاهی این مأموریت با جدیت دنبال می‌شود و بیش از ۵۷۷ میلیارد ریال ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده است که ۲۸ درصد افزایش دارد و در این زمینه سه هزار و ۲۰۰ متهم دستگیر و هزار خودرو توقیف شده است.

فرشید اظهار کرد: در مجموع ۲۸ هزار نفر در زمینه جرایم مختلف در خراسان‌جنوبی دستگیر شده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی به آمار تصادفات در سطح استان اشاره کرد و گفت: در سال جاری ۱۳ هزار فقره تصادف در محورهای درون‌شهری و برون‌شهری استان رخ داده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲ درصد رشد دارد و متأسفانه ۲۵۰ نفر فوت کردند و چهار هزار و ۸۰۰ نفر مجروح شدند.

وی با اشاره به افزایش ۱۶ درصد آمار متوفیان و ۱۳ درصدی مجروحان حوادث ترافیکی در استان، ادامه داد: ۷۰ درصد تصادفات خراسان‌جنوبی در معابر درون شهری و ۳۰ درصد در معابر برون‌شهری استان رخ داده است، اما ۹۰ درصد فوتی ما در معابر برون‌شهری و محورهای مواصلاتی استان است.

فرشید با بیان اینکه امسال ۵۱ درصد تصادفات خراسان‌جنوبی در محورهای اصلی رخ داده است، افزود: در این مدت ۶۱۶ هزار اعمال قانون خودروهای متخلف و توقیف پنج هزار و ۱۰۰ خودرو انجام شده است.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: همچنین در حوزه خدماتی ۱۷ ‌هزار و ۸۰۰ فقره گواهینامه صادر و دو هزار و ۸۰۰ مورد تعویض شده است.

وی با بیان اینکه ۳۴۱ هزار تماس فوریتی ۱۱۰ در این مدت داشتیم که ۳۶ درصد تماس‌ها عملیاتی شده و ۳۹ درصد نیاز به ارشاد و راهنمایی داشته است، تصریح کرد: در سامانه ۱۹۷ نیز از ابتدای امسال ۱۶ هزار و ۵۰۰ هزار تماس داشتیم که ۳۰ درصد تقدیر از پلیس، ۶ درصد پیشنهاد، ۱۶ درصد انتقاد و ۴۸ درصد منجر به راهنمایی شده است.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی ادامه داد: ۲۰ واحد مددکاری و مرکز مشاوره در کلانتری‌های استان راه‌اندازی شده که به‌صورت تخصصی تلاش می‌شود که پرونده‌ها به صلح و سازش برسد، ۱۱ هزار و ۵۰۰ پرونده به واحدهای مددکاری تحویل که ۸۶ درصد منجر به مصالحه شده است.

فرشید بیان کرد: در حوزه وظیفه عمومی نیز هزار و ۷۰۰ پرونده معافیت تشکیل، چهار هزار و ۷۰۰ نفر به سربازی اعزام‌ و بیش از هشت هزار و ۳۰۰ مشمول غایب را احضار کردیم؛ ۵۲ درصد کلاهبرداری رایانه‌ای، ۱۸ درصد برداشت اینترنتی غیر مجاز، ۱۰ درصد هتک حیثیت و نشر اکاذیب بوده است.

وی به افزایش ۱۲ درصدی جرایم سایبری استان اشاره کرد و افزود: در سال جاری جرایم مالی فضای مجازی به ارزش دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بوده است که رشد ۱۲۷ درصد داشته است.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی با اشاره به کشف ۱۷ درصدی جرایم فضای مجازی، بیان کرد: با متخلفان چهارشنبه آخر سال با جدیت برخورد می‌شود؛ در این مدت ۱۰ هزار و ۶۰۰ عدد انواع مواد محترقه را مأموران پلیس کشف کردند که امیدواریم چهارشنبه‌سوری تبدیل به چهارشنبه‌سوزی نشود.

وی تأکید کرد: افرادی هم که نظم و امنیت شهر را به هم بزنند بازداشت ‌و خودروهای ارتکاب جرم برابر قوانین تا آخر تعطیلات نوروزی توقیف خواهند شد.

فرمانده انتظامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه یک تن و ۵۴۶ کیلوگرم انواع مخدر در طرح ارتقای امنیت اجتماعی در خراسان‌جنوبی کشف شد، تصریح کرد: نیرو‌های انتظامی استان هزار و ۵۴۶ کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل تریاک و حشیش در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در عملیات جداگانه در مناطق عمومی کشف و ضبط کردند؛ در این عملیات‌ ۶۵ نفر قاچاقچی دستگیر و ۱۰ دستگاه خودرو توقیف شد.

انتهای پیام
captcha