کمک به کادر درمان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی
کد خبر: 4044359
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۵
خدمت به مردم/ پرستاران

کمک به کادر درمان با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی

کادر درمان که در دوران کرونا ایثارگرانه فعالیت کردند از گروه‌هایی هستند که در ایام عید نیز برای خدمت به مردم تلاش می‌کنند و ما نیز وظیفه داریم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی به این گروه کمک کنیم.

خدمت پرستاران به مردم در نوروز

نوروز در راه است روزهایی که نو شدن طبیعت نوید روزهای بهتری دارد طبیعت جان دیگری می‌گیرد و مردم برای داشتن حال بهتر برای گذراندن این ایام در کنار خانواده‌های خود برنامه‌ریزی می‌کنند اما گروه‌هایی نیز برای خدمت به مردم، دوری از خانواده‌هایشان را تحمل می‌کنند تا نوروز بهتری را برای دیگران بسازند. یکی از این گروه‌ها سفید پوشانی هستند که در دوران کرونا ایثار را نشان دادند. ایکنا کرمان در گفت‌وگویی با سه تن از پرستاران مرکز آموزشی درمانی افضلی‌پور کرمان گوشه‌ای از زحمات این ایثارگران را تقدیم مخاطبان می‌کند.

مردم از کادر درمان حمایت کنند

اکرم علینژاد، سرپرستار عفونی سرپایی می‌گوید: از اینکه پرستار هستم واقعا خوشحالم و کارم را دوست دارم و از اینکه می‌توانم با تمام سختی‌ها و مشکلات به بیماران خدمت‌رسانی کنم خدا را شاکرم. بهترین لحظه برای ما در تمام لحظات به ویژه در ایام نوروز که همه شاد و سرحال هستند بهبودی بیماران و دعای خیر آ‌ن‌ها است.

علینژاد با اشاره به سختی‌های کارش از مردم می‌خواهد که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، زدن ماسک، فاصله اجتماعی و شستن دست‌ها مواظب خود و خانواده‌هایشان باشند و کادر درمان را حمایت کنند تا همه با هم بتوانیم این بیماری منحوس را شکست دهیم.

این پرستار خوش ذوق کرمانی که در زمان مصاحبه در حال آماده‌سازی سفره هفت‌سین محل کارش بود در مورد فعالیت نوروزی‌اش گفت: من هم دوست دارم مثل بسیاری از مردم تحویل سال در کنار خانواده باشم اما شرایط کاری ما به گونه‌ای است که باید این موارد را بپذیریم و من سال‌های زیادی لحظه سال تحویل در کنار همکاران و بیماران بودم. در ایام تعطیلات نیز کادر درمان تعطیلی ندارند و به صورت شبانه‌روزی آماده خدمت‌رسانی هستند.

علینژاد در پایان با آروزی سالی خوش، گفت: بهترین آرزوی من برای همه ریشه کن شدن بیماری کرونا است تا همه با تمام وجود و بدون ترس از کرونا در کنار هم جمع شوند.

کادر درمان؛ خستگی ناپذیر در شرایط سخت

بتول مومنی، سرپرستار اورژانس بزرگسال با اشاره به شرایط سخت کاری که در روزهای گذشته وجود داشت، گفت: قبل از عید روزهای خیلی سختی را داشتیم چون تعداد مراجعان به اورژانس زیاد بود و ازدحام مریض را داشتیم اما سختی برای ما معنا ندارد. من با عشق و علاقه کار می‌کنم و کارم را خیلی دوست دارم.

مومنی با بیان اینکه خاطرات زیادی از نوروز در بیمارستان دارم به روزهای اوج‌گیری کرونا نیز اشاره کرد و گفت: به مردم توصیه می‌کنم شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند. حتما ماسک بزنند و دید و بازدید طولانی نداشته باشند زیرا کادر درمان خیلی خسته می‌شوند. سه سال با کرونا درگیریم و از آنجا که کادر درمان در مرکز این بحران هستند همکاران خیلی اذیت می‌شوند، از مردم می‌خواهم که رعایت کنند و اینگونه به کادر درمان کمک کنند.

رضایت بیماران آرامش پرستاران است

عصمت امیری، سرپرستار بخش گوارش مصاحبه را با بیان علاقه‌اش به کارش شروع کرد و گفت: کار ما پرستاران فقط عشق خدمت به همنوعان، علاقه و از خود گذشتگی است. اعتقاد ما برای کمک به دیگران ما را در انجام وظایف با وجود سختی‌های زیاد، راسخ‌تر و استوار می‌دارد.

امیری با بیان اینکه  سروکار داشتن با بزرگترین سرمایه یک شخص یعنی سلامتی حساسیت بالای کار ما را نشان می‌دهد، گفت: لحظات شیرین کار ما زمانی است که شخص با حال خوب از بیمارستان ترخیص می‌شود. لحظاتی داشتیم که همراه خانواده بیمار اشک ریختیم و پیگیر کارهای پیشرفت بهبود و سلامتی بیمار بودیم.

وی در ادامه خاطره‌ای از لحظات شیرین کارش بیان کرد و گفت: چند وقت پیش جوان ۲۵ ساله‌ای به طور ناگهانی دچار نارسایی کبد شده بود و بیماری‌اش به سرعت پیشرفت و شرایط بیمار را وخیم کرده بود. او با مرگ دست و پنجه نرم می‌کرد. با هماهنگی‌هایی که با مرکز پیوند کبد شیراز انجام شد، بیمار به آن واحد اعزام و پس از پیوند بیمار باحال خوب ترخیص شد که شاید یکی از خاطرات شیرین من وهمکارانم باشد.

امیری با اشاره به فعالیت کادر درمان در ایام عید، گفت: ما از ابتدای بیماری کرونا قریب ۳ سال است که با شرایط سخت و پیک‌های طاقت فرسا کرونا مواجه هستیم و نیاز به تجدید قوا و رفع خستگی‌های جسمی و روحی داریم. امیدوارم مردم عزیز با رعایت موازین بهداشتی به ما کمک کنند تا شادی مهمان خانواده‌های همه باشد.

وی با بیان اینکه هر کسی دوست دارد این لحظات زیبای تحویل سال را در کنار عزیزانش باشد، گفت: وقتی که بودن ما در این شرایط در کاهش آلام بیماران موثر است قطعا در کنار بیماران خواهیم بود زیرا رضایت بندگان خداوند در ما تاثیر دارد و رضایت قلبی و آرامش وجدان را برای ما به همراه می‌آورد.

این پرستار پرتلاش با بیان اینکه امیدواریم مردم شرایط حساس بیماری کرونا را کاملا درک کنند و با رعایت موارد بهداشتی، فاصله اجتماعی، پرهیز از دورهمی‌ها و استفاده از ماسک، نوروزی خوبی داشته باشیم، گفت: انشاالله در سال جدید جشن ریشه کنی بیماری منحوس کرونا را داشته باشیم و شاهد پیک‌ها و افزایش تعداد بیماران و از دست دادن عزیزانمان نباشیم.

امیری در پایان با آروزی تعجیل در فرج امام زمان(عج)، گفت: آرزو دارم همه مردم جهان جشن ریشه کنی این بیماری منحوس را در کمال صلح و آرامش در جهانی به دور از جنگ برگزار کنند.

انتهای پیام
captcha