فعالیت‌ گروه‌های جهادی در حاشیه مرزها برای مرزنشینان امید آفرین است
کد خبر: 4044917
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸

فعالیت‌ گروه‌های جهادی در حاشیه مرزها برای مرزنشینان امید آفرین است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۱۲ گروه جهادی مهمان از مرکز کشور در خراسان جنوبی، گفت: فعالیت‌های گروه‌های جهادی در حاشیه مرزها برای مرزنشینان امید آفرین است.

بازدید از گروه جهادی به گزارش ایکنا از خراسان‌جنوبی، محمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی شب گذشته 4 فروردین ماه در حاشیه بازدید از فعالیت‌های گروه جهادی رضوان مستقر در روستاهای مرزی نهبندان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: گروه های جهادی در راستای موضوعات محرومیت زدایی در کنار دستگاههای دولتی هستند تا کم بضاعتی و بی بضاعتی مردم را تا حدودی بتوانیم کمتر کنیم.

 

وی با بیان اینکه یکی از ظرفیت‌های بسیار خوبی که همه ساله با عنایت خداوند برای محرومیت زدایی از چهره روستاهای خراسان جنوبی پای کار استان می‌آیند، گروه های جهادی هستند، گفت: امسال بالغ بر 12 گروه جهادی از تهران، قم و مازندران با 720 نفر جهادگر در ایام تعطیلات از 26 اسفند 1400 تا 14 فروردین 1401 مشغول فعالیت هستند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه گروه های جهادی به صورت خودجوش اعتباری را به صورت خودکفا از مرکز کشور و خیرین جذب می کنند و به مناطق محروم می آورند، افزود: این گروه ها در کنار فعالیت هایی که خودشان دارند، از ظرفیت مردمی مناطق محروم برای محرومیت زدایی استفاده می کنند که بسیار ارزشمند و شایسته است.

 

طالبی با بیان اینکه گروه های جهادی در کنار مسائل عمرانی از جمله مدرسه سازی، مسجد سازی، ساخت حمام و سرویس بهداشتی برای نیازمندان، فعالیت های فرهنگی و اجتماعی دیگری به خصوص در حوزه اشتغالزایی و کارآفرینی انجام می دهد، گفت: این فعالیت های گروه های جهادی در حاشیه مرزها برای مرزنشینان امید آفرین است که برای این عزیزان(جهادگران) آرزوی توفیق داریم.

 

لازم به ذکر است، تعداد ۷۲۰ نفر جهادگر در قالب ۱۲ گروه جهادی از استانهای تهران،‌ قم و مازندران از ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ در شهرستان های مرزی درمیان،‌ زیرکوه،‌ نهبندان و سربیشه مشغول به انجام فعالیت های عمرانی،‌ فرهنگی،‌ بهداشت و سلامت و اشتغالزایی هستند.

 

همچنین ۱۶۸ گروه جهادی از خراسان جنوبی به تعداد ۳۲۰۰ نفر در ایام تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ در مناطق محروم استان مشغول فعالیت هستند.

 

انتهای پیام
captcha