پوستر پویش مردمی «سفر بی‌خطر» در کردستان رونمایی شد
کد خبر: 4045104
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵

پوستر پویش مردمی «سفر بی‌خطر» در کردستان رونمایی شد

پوستر پویش مردمی «سفر بی‌خطر» با حضور استاندار کردستان و همراهی شماری از چهره‌های مردمی دیروز، پنجم فروردین‌ماه در کردستان رونمایی شد.

رونمایی از پوستر پویش مردمی «سفر بی‌خطر» در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، اسماعیل زارعی کوشا، استاندار کردستان دیروز، پنجم فروردین‌ماه در مراسم رونمایی از پوستر پویش مردمی «سفر بی‌خطر» اظهار کرد: فرهنگ‌سازی در حوزه ترافیک در راستای کاهش تصادفات، نیازمند مشارکت عمومی و فعالیت‌های فرهنگی و رسانه‌ای به‌ویژه تولید محتوای بومی و استفاده از چهره‌های مردمی است.

وی افزود: قطعاً نقش دستگاه‌های اجرایی در کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن بسیار مهم است اما تجربه نشان داده در هر زمینه‌ای که مشارکت مردم جلب شود نتایج بسیار بهتری کسب می‌شود.

استاندار کردستان بیان کرد: باید برای فرهنگ‌سازی ترافیکی، از چهره‌های محبوب و مردمی در بخش‌های فرهنگی، هنری، ورزشی، علمی و… که کلام آنها بر مردم تأثیرگذار است، بهره بگیریم.

وی با یادآوری نقش رسانه‌ها و فضای مجازی در زمینه فرهنگ‌سازی، از فعالان این حوزه‌ها خواست با تولید محتوا و بومی‌سازی این محتواها با استفاده از ظرفیت‌های بومی، در ارتقای فرهنگ ترافیکی جامعه گام بردارند.

زارعی‌کوشا از عدم توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل به موازات افزایش تعداد وسائل نقلیه و ترددهای درون و برون شهری ابراز تأسف کرد و افزود: طبق آمارهای اعلام شده، معادل ۹ تا ۱۱ درصد بودجه سالانه کشور صرف خسارت‌های ناشی از تصادفات می‌شود که باید به این خسارت‌های مالی، خسارت‌های فرهنگی، اجتماعی و عاطفی را هم اضافه کنیم.

وی با تأکید بر اینکه کردستان به‌عنوان یک استان فرهنگی باید در شاخص‌ فرهنگ ترافیکی هم سرآمد باشد، یادآور شد: پویش مردمی سفر بی‌خطر آغاز یک راه است و نباید مختص این ایام باشد، لذا امیدواریم به جایی برسیم که کردستان برترین استان در شاخص‌ رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی باشد.

انتهای پیام
captcha