مشارکت هزاران فلسطینی در آئین غبارروبی مسجدالاقصی
کد خبر: 4045223
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۰

مشارکت هزاران فلسطینی در آئین غبارروبی مسجدالاقصی

هزاران فلسطینی از مناطق اشغالی سال 1948 در آئین غبارروبی مسجدالاقصی برای استقبال از رمضان شرکت کردند.

مشارکت هزاران فلسطینی در آئین غبارروبی مسجدالاقصی

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، هزاران فلسطینی ساکن سرزمین‌های اشغالی سال 48 در نظافت و آماده‌سازی مسجدالاقصی و صحن‌های آن برای استقبال از ماه مبارک رمضان شرکت کردند.

جنبش اسلامی در سرزمین‌های اشغالی 48 و انجمن مراقبت از اوقاف و مقدسات الاقصی برنامه نظافت و آماده سازی مسجد الاقصی را تحت عنوان معسكر القدس أولاً 13 ترتیب دادند.

در بیانیه طرف‌های ساماندهی این سنت حسنه تاکید کردند: بیش از 10 هزار مرد و زن و کودک اهل شهر و روستاهای داخل سرزمین‌های اشغالی 48 از النقب، المثلث، الجلیل و شهرهای ساحلی در آئین غبارروبی از مسجد الاقصی شرکت کردند.

بر اساس این بیانیه هموطنان فلسطینی با 150 دستگاه اتوبوس خود را به مسجد الاقصی رساندند تا هم در آماده سازی مسجد الاقصی برای استقبال از ماه مبارک رمضان آماده شوند و هم حمایت خود را از قدس و مردم آن و محله‌های عربی و مقدسات قدس در برابر هر گونه تعرض صهیونیست‌ها اعلام کنند.

در این آئین همه صحن‌ها، نمازخانه‌ها و پیرامون آن نظافت شده و نوسازی‌هایی هم در محله‌های بخش قدیم قدس در دست انجام است.

با وجود محدودیت‌های رژیم صهیونیستی برای ورود به مسجدالاقصی فلسطینیان در ایام ماه مبارک رمضان برای حضور در مراسم‌ها و مناسک ویژه این ماه و اقامه نماز جمعه در این مکان مقدس اشتیاق فراوانی دارند.

انتهای پیام
captcha