تعدد متولیان مساجد دلیل اصلی ضعف اجرای برنامه‌های فرهنگی است
کد خبر: 4045631
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۱

تعدد متولیان مساجد دلیل اصلی ضعف اجرای برنامه‌های فرهنگی است

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، گفت: اهمیت به اجرای برنامه‌های فرهنگی به عنوان یکی از اولویت‌های مهم و اساسی مطرح است اما متاسفانه تعدد متولیان مساجد سبب شده تا شاهد ضعف‌هایی در اجرای برنامه‌های فرهنگی باشیم.

قاسم جعفرزاده تبلیغات اسلامی اردبیلبه گزارش ایکنا از اردبیل، حجت‌الاسلام والمسلمین قاسم جعفرزاده، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، دهم فروردین‌ماه، در دیدار با مسئولان استانی و شهرستانی، اظهار کرد: اهمیت به اجرای برنامه‌های فرهنگی به عنوان یکی از اولویت‌های مهم و اساسی مطرح است اما متاسفانه تعدد متولیان مساجد سبب شده تا شاهد ضعف‌هایی در اجرای برنامه‌های فرهنگی در این اماکن مقدس باشیم.

وی بیان کرد: امری لازم و ضروری است که خود را به اجرای فعالیت‌های تبلیغات دینی نزدیک کنیم اهمیت به اجرای این طرح با همکاری هیئت امنا و فعالان کانون‌های مساجد از ابتدای ماه مبارک رمضان خواهد شد تا فرهنگ دینی در جامعه به یک امر نهادینه‌ تبدیل شود و مشکلات و موانع موجود را در این زمینه برطرف کنیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل، گفت: در حال حاضر ظرفیت تمامی مساجد استان برای تبلیغ دین و دستیابی به اهداف جهاد تبیین استفاده می‌شود چرا که مساجد مبدا اجرای این برنامه‌ها هستند و برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و جهاد تبیین باید به این مهم توجه گمارده شود تا بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

جعفرزاده تصریح کرد: اهمیت به بحث فرهنگی در جامعه با ایجاد بستر و زمینه‌های مناسب فعالیت‌های فرهنگی امری لازم و ضروری است که به همین منظور اجرای طرح تحول مساجد در دستور کار قرار گرفته و با توجه به این که در ماه مبارک رمضان تمامی مساجد روحانی خواهد داشت باید از ظرفیت روحانیون در راستای اجرای طرح‌هایی همچون طرح هجرت استفاده شود.

وی اظهار کرد: انتظار ما از روحانیون به این شکل است که در تبلیغ دینی استفاده حداکثری از بستر فضای مجازی و رسانه‌های استان داشته باشند که به همین منظور بایستی ادارات و نهادهای اجرایی خدمتگزاری بهینه به مردم را جزو الزامات جهاد تبیین بدانند و به همین منظور برای روشنگری و بصیرت از این ظرفیت مهم استفاده شود.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: بایستی همگان در ترویج جهاد تبیین کوشا و تلاشگر باشند تا نسل جوان و امروزی با دستاوردهای انقلاب اسلامی و ارزش‌های ایرانی آشنا شوند و بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه جامه عمل بپوشانیم.

انتهای پیام
captcha