رشد ۳۶ درصدی گردشگری در قزوین
کد خبر: 4045646
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
در نوروز ۱۴۰۱ ثبت شد؛

رشد ۳۶ درصدی گردشگری در قزوین

استاندار قزوین گفت: در ایام نوروز ۱۴۰۱ در حوزه گردشگری و بازدید اماکن نسبت به سال ۱۳۹۸ بیش از ۳۶ درصد و در اقامت ۱۹ درصد افزایش داشته‌ایم.

جاذبه های گردشگری قزوین

به گزارش ایکنا از قزوین، به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، محمدمهدی اعلایی، استاندار قزوین، شب گذشته در ستاد هماهنگی خدمات سفر کشور که به صورت ارتباط بر خط با حضور برخی از استانداران کشور و به ریاست مخبر معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: در استان قزوین تمامی دستگاه‌های مرتبط با حوزه سفر نقش آفرینی ویژه‌ای داشتند و از اینکه این همگرایی و تلاش شبانه‌روزی در راستای شادمانی و شعف مردم است بسیار خرسند هستیم.

این مسئول افزود: استان قزوین در ایام نوروز و در مناسبت‌های مختلف پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است و با توجه به جاذبه‌های تاریخی و طبیعی‌ موجود در استان که روز‌به‌روز شناسایی می‌شود با رشد قابل توجه گردشگران روبه‌رو هستیم.

وی گفت: برنامه‌ریزی می‌کنیم در دولت سیزدهم زیرساخت‌های مناسبی در حوزه گردشگری ایجاد کنیم تا بدین‌وسیله حضور گردشگران در استان منجر به شکوفایی اقتصادی استان قزوین شود.

اعلایی بیان کرد: در ایام نوروز در حوزه گردشگری و بازدید اماکن نسبت به سال ۹۸ بیش از ۳۶ درصد و در اقامت ۱۹ درصد افزایش داشته‌ایم که عدد قابل توجهی است و به دنبال افزایش هرچه بیشتر آن خواهیم رفت.

وی اظهار کرد: در استان قزوین تردد به شکل قابل توجهی زیاد است و ۱۴ میلیون و ۴۸۰ هزار تردد به ثبت رسیده که نسبت به سال گذشته نزدیک به ۴۰ درصد افزایش داشته است، البته خوشبختانه ۸۰ درصد کاهش تصادفات جاده‌ای که مورد تأکید مجموعه دولت هم بوده است به ثبت رسیده که بسیار مطلوب ارزیابی می‌شود.

استاندار قزوین گفت: دلیل این کاهش حضور جدی‌تری پلیس در نقاط حادثه‌خیز و ابتکار استان در زمینه استفاده از همیاران جهادی پلیس است که بسیار مؤثر بوده است و برنامه‌ریزی می‌شود تا این رویکرد در تمامی ایام سال اجرایی شود.

انتهای پیام
captcha