گردشگری کردستان دوباره رونق گرفت
کد خبر: 4046119
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
پس از دو سال وقفه

گردشگری کردستان دوباره رونق گرفت

پس از دو سال وقفه در بخش گردشگری به دلیل شیوع کرونا، با همکاری بخش‌های خصوصی و دولتی حوزه گردشگری استان، خدمت رسانی به مسافران نوروزی کم نظیر بود.

فعالان گردشگری کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، یعقوب گویلیان، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان امروز، 13 فروردین‌ماه با حضور در جمع فعالان گردشگری استان در خانه کُرد سنندج اظهار کرد: نحوه خدمات‌رسانی شایسته و همه جانبه بخش خصوصی و فعالان گردشگری به مسافران و گردشگران در ایام نوروز ستودنی است.

وی افزود: پس از دو سال رکود صنعت گردشگری به‌دلیل شیوع ویروس کرونا، خوشبختانه در ایام تعطیلات امسال شاهد حجم عظیمی از گردشگران نوروزی به استان بودیم.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کردستان بیان کرد: از آغاز تعطیلات نوروزی تا ۱۱ فروردین‌ماه، ۵۵ هزار و ۶۰۱ گردشگر داخلی و خارجی از اماکن تاریخی و فرهنگی و همچنین یک میلیون و ۳۰۸ هزار و ۹۳۱ نفر از جاذبه‌های گردشگری استان بازدید داشته‌اند.

وی با بیان اینکه همراهی قابل قبولی از سوی بخش خصوصی و فعالان گردشگری با دبیرخانه ستاد استان شاهد هستیم، ادامه داد: نکته‌ای که امسال شاهد بودیم، هماهنگی و هم‌افزایی مطلوب بین فعالان این حوزه در استان بود که منجر به رضایت گردشگران از حضور و بازدید از رویداد‌های فرهنگی و مفرح در استان شد.

گویلیان افزود: حضور راهنمایان در محل بنا‌های تاریخی و موزه‌ها این امکان را به گردشگران و مسافران نوروزی داد که اطلاعات بیشتری در خصوص آثار تاریخی و دیگر اماکن دیدنی و جاذبه‌های گردشگری استان کسب کنند.

وی در پایان یادآور شد: انتظار می‌رود فعالان گردشگری استان نه تنها در ایام پررونق گردشگری بلکه در تمام ایام سال به دنبال برنامه‌ریزی برای ایام کم رونق گردشگری باشند.

انتهای پیام
captcha