عامل هتک حیثیت در شبکه‌های اجتماعی اردبیل شناسایی شد
کد خبر: 4048278
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰

عامل هتک حیثیت در شبکه‌های اجتماعی اردبیل شناسایی شد

رئیس پلیس فتا استان اردبیل، از شناسایی فردی که در شبکه اجتماعی اینستاگرام با استفاده از سیم کارت کشور خارجی، اقدام به تهدید و توهین یکی از شهروندان می‌کرد، خبر داد.

پلیس فتابه گزارش ایکنا از اردبیل، علی قهرمان‌طالع، رئیس پلیس فتا استان اردبیل، ۲۱ فروردین‌ماه، ضمن اعلام این خبر در اردبیل، اظهار کرد: با مراجعه فردی به پلیس فتا و ادعا در خصوص اینکه شخصی از طریق صفحه‌ اینستاگرامی اقدام به تهدید و توهین بنده و خانواده‌ام کرده و باعث هتک حیثیت اینجانب شده، خواستار رسیدگی و تشکیل پرونده شد.

وی افزود: کارآگاهان سایبری با دریافت مستندات دیجیتالی پرونده از شاکی، شماره تلفن صاحب صفحه را کشف و پس از بررسی متوجه شدند که متهم با استفاده از سیم کارت یک کشور خارجی اقدام به ایجاد اکانت در اینستاگرام کرده و از طریق آن مرتکب اعمال مجرمانه شده است.

رئیس پلیس فتا استان اردبیل، بیان کرد: افسران پرونده با انجام اقدامات فنی و پلیسی صاحب صفحه را مورد شناسایی قرار داده و دستگیر کردند که با انتقال نامبرده به پلیس فتا، ضمن اعتراف به بزه انتسابی، پرونده تکمیل و متهم جهت سیر مراحل قضایی در اختیار مراجع قانونی قرار گرفت.

وی به شهروندان توصیه کرد: همه کاربران شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های داخلی و خارجی به جهت در امان ماندن از حملات سایبری و نفوذ به حساب کاربری، حتماً تنظیمات امنیتی برنامه را تا سطح رمز دو مرحله‌ای فعال نمایند.

قهرمان‌طالع گفت: هم‌وطنان عزیز جهت ارتباط با کارشناسان پلیس فتا می‌توانند از آدرس اینترنتی www.cyberpolice.ir و ورود به قسمت مرکز فوریت‌های سایبری و همچنین تماس با شماره 096380 این مرکز با ما در ارتباط باشند.

انتهای پیام
captcha