روایت‌ عشق، رنج و شکیبایی انسان معاصر
کد خبر: 4048568
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۳
روی میز مطالعه/ «رنجین کمان»

روایت‌ عشق، رنج و شکیبایی انسان معاصر

«رنجین کمان» اولین اثر داستانی غلامرضا طریقی است که در آن 25 روایت از رنج‌، عشق و شکیبایی‌های انسان معاصر را به بند تحریر کشیده و نشر جام جم آن را منتشر کرده است.

رنجین کمان

به گزارش خبرنگار ایکنا، مجموعه شعرهای «آنقدر پرم از تو که کم مانده ببارم»، «هر لبت یک کبوتر سرخ است»، «جهان غزلی عاشقانه است»، «با یاد شانه‌های تو»، «به جهنم»، «ایمان بیاورید به تمدید فصل سرد» و... مجموعه شعرهایی است که از‌ غلامرضا طریقی بیشتر یک شاعر در ذهن مخاطب ساخته است تا یک نویسنده یا هر عنوان دیگری؛ اما «رنجین کمان» نشان داد که در نگارش و روایت داستان هم کم از شاعری نیست.

«رنجین کمان» اولین اثر داستانی طریقی است که در آن 25 روایت از رنج‌هایی که می‌کشیم، عشق‌هایی که می‌ورزیم و شکیبایی‌هایی که برای رنج و عشق متحمل می‌شویم را با نثری روان و بی‌لکنت، همراه با توصیفات درست به بند تحریر کشیده است.

محور روایت‌های این کتاب انسان و شکیبایی‌هایش است. انسان عاشق، انسان صبور، انسانی که در عصر تکنولوژی هرقدر هم کوچک به نظر برسد هنوز بزرگ است، چون وقتی با ماجراهای عجیب و غریب روبه‌رو می‌شود، هنوز می‌تواند عکس‌العمل‌های عجیب و غریب نشان بدهند. شخصیت‌های این کتاب از جمله انسان‌هایی‌اند که چنین کرده‌اند.

«رنجین کمان» که در آخرین روز آبان‌ماه سال 1400 رونمایی و روانه بازار شد، روایت انسان‌های معمولی و زندگی آن‌ها از زبان شاعری است که با آن‌ها زندگی کرده و روایت‌هایشان را شنیده است و به دلیل واقعیت‌های موجود در روایت‌ها و نزدیک بودن آن به زندگی روزمره ما و به‌ تصویر کشیدن درست رنج و امیدهای زندگی با اقبال خوب مخاطب مواجه شده و پس از گذشت دو ماه به چاپ دوم رسید.

«رنجین کمان»؛ 25 روایت از عشق، رنج و شکیبایی، اولین کتاب منثور طریقی است که با ویراستاری محمدکاظم کاظمی در 278 صفحه و با قیمت 68 هزار تومان توسط نشر انتشارات جام‌جم منتشر شده است.

انتهای پیام
captcha