عمق بصیرت حضرت خدیجه(س) در پذیرفتن حقانیت مسیر پیامبر(ص)
کد خبر: 4048983
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر بیان کرد:

عمق بصیرت حضرت خدیجه(س) در پذیرفتن حقانیت مسیر پیامبر(ص)

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر با تسلیت وفات حضرت خدیجه کبری(س) گفت: پذیرش دعوت و حقانیت مسیر پیامبر اسلام (ص) توسط حضرت خدیجه(س) به یک کنش اجتماعی کم نظیر در تاریخ بدل شد و نشان‌دهنده عمق بصیرت این بانوی بزرگ است.

به گزارش ایکنا از بوشهر به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر، حجت‌الاسلام محمدرضا طاهری 23 فروردین در مصاحبه با واحد خبر صدا و سیمای استان، ضمن تسلیت وفات شهادت گونه‌ حضرت خدیجه کبری (س) گفت: حضرت خدیجه کبری (س) شخصیت بزرگواری است که در تاریخ نظیر ندارد و واقعا ارزشمند است، اما متأسفانه کمتر شناخته شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: حضرت خدیجه(س) از زنان باعظمت و با جایگاه اجتماعی بسیار بالا در جامعه جزیره العرب بود. جایگاه ایشان به نحوی بود که هم خواستگاران بسیاری داشتند و هم مدیر کارآفرین بزرگواری بود که حجم زیادی از تاجران زیر نظر ایشان کار می‌کردند.

وی ادامه داد: حضرت خدیجه (س) کاروان‌های تجاری را سازماندهی و مدیریت می‌کرد و همین امر باعث شده بود که جایگاه برتر ایشان به عنوان یک زن برجسته در دوره پیامبر اعظم (ص) شناخته شود.

حجت‌الاسلام طاهری افزود: اینکه ایشان پیامبر(ص) را به عنوان همسر پذیرفتند و تمام ظرفیت‌های وجودی خود را خرج دعوت و پیام پیامبر (ص) کردند، باعث شد جایگاه اجتماعی و فرصت بزرگی در اختیار پیامبر(ص) قرار بگیرد و جامعه بزرگ زنان مدینه را هم بتوانند تحت تاثیر قرار دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر تصریح کرد: به واسطه پیوستن حضرت خدیجه کبری (س) به عنوان اولین زنی که دین اسلام را پذیرفت، باعث شد که حقانیت این دعوت برای مردم آشکار شود.

وی اظهار کرد: تصور کنید اگر پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) این دعوت را اعلام کرد و همسر ایشان نمی‌پذیرفت، در این صورت همه می‌گفتند اگر این دعوت حق بود همسر ایشان پای کار دعوت پیامبر(ص) می‌ا‌یستاد.

حجت‌الاسلام طاهری بیان کرد: پذیرش دعوت پیامبر اسلام (ص) از طرف حضرت خدیجه (س) نشان دهنده این است که پیوستن ایشان به دعوت پیامبر (ص) فقط یک امر شخصی نبوده و پذیرفتن حقانیت جریانی که پیامبر اسلام (ص) آغاز کرده، به یک کنش اجتماعی کم نظیر در تاریخ بدل شد و این مسئله نشان دهنده عمق بصیرت این بانوی بزرگوار هست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: حضرت خدیجه (س) تمام دارایی ها و اموالی را که در بین قریش از حیث کمیت و حجم دارایی بی‌نظیر بود، صرف دین اسلام کرد و پیامبر اسلام (ص) بدون دغدغه مالی به توسعه دعوت خود و گسترش اسلام پرداخت.

وی اضافه کرد: وقتی که جریان شعب ابی طالب پیش می‌آید و محاصره اقتصادی شدیدی که دشمنان برای پیامبر (ص) طراحی می‌کنند، باز هم حضرت خدیجه کبری(س) کنار آن حضرت می‌ایستد، و سه سال در آن دره بی آب و علفی که زندگی کردن در آن بسیار سخت بود، در کنار 17 خانواده دیگر تازه مسلمان ایستاد.

حجت‌الاسلام طاهری اظهار کرد: در این مدت، فشارها چنان بر دوش پیامبر (ص) و حضرت خدیجه (س) سنگینی کرد که بعد از سه سال که محاصره به امر خدا و با معجزه الهی برطرف شد دیگه توانی برای ادامه دادن زندگی برای حضرت نمی‌ماند، لذا به خاطر فشار و سختی‌های دوره شعب ابی طالب ایشان به رحمت خداوند می‌رود، از همین رو بسیاری از بزرگان قائل به این هستند که این رحلت شهادت گونه است.

انتهای پیام
captcha