شناخت حقیقت انسان در گرو آموختن معارف دینی است
کد خبر: 4049405
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
مدیر مدرسه علمیه الزهرا (س) بوشهر

شناخت حقیقت انسان در گرو آموختن معارف دینی است

مدیر مدرسه علمیه الزهرا(س) شهرستان بوشهر از آغاز پذیرش داوطلبان مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) بوشهر خبر داد و گفت: شناخت حقیقت انسان در گرو آموختن معارف دینی است و این شناخت سعادت دنیوی و اخروی وی را به همراه دارد.

رباب بازیاری، مدیر مدرسه علمیه الزهرا «س» شهرستان بوشهر در گفت‌وگو با ایکنا از بوشهر از آغاز پذیرش بانوان در مقطع سطح دو مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) بوشهر خبر داد و گفت: با یاری خداوند متعال پذیرش سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ آغاز شده و تا ۳۱ اردیبهشت نیز ادامه دارد.

وی با اشاره به شرایط عمومی داوطلبان این مدرسه علمیه ادامه داد: داوطلبان در مقطع سطح دو با مدرک دیپلم یا بالاتر و حداکثر سن ۴۰ سال «متولدین ۱۳۶۱/۱/۱ به بعد» پذیرش خواهند شد.

بازیاری با بیان اینکه دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه حضوری برای پذیرش داوطلبان الزامی ست تصریح کرد: آزمون کتبی به صورت حضوری در تاریخ ۱۷ تیرماه و زمان مصاحبه نیز مردادماه با توجه به وقت قبلی طبق ساعت مقرر انجام خواهد گرفت و پذیرفته شدگان در دو مرحله با تایید تحقیقات محلی به حوزه علمیه ورود خواهند کرد‌.

وی در ادامه افزود: متقاضیان می‌توانند از طریق سایت پذیرش به نشانی http://paziresh.whc.ir و یا به صورت حضوری با مراجعه به مدرسه علمیه الزهرا «س» به آدرس بوشهر، ضلع شمالی بیمارستان شهدای خلیج فارس ثبت نام خود را تکمیل نمایند.

مدیر مدرسه علمیه الزهرا «س» تاکید کرد: شرایط تحصیل برای طلاب تنها به صورت حضوری و تمام وقت میسر است و شیوه دیگری برای برگزاری کلاسها دایر نیست.

بازیاری با بیان اینکه طلبه با شناخت اسلام می‌تواند به شناخت حقیقت اسلام دست یابد، گفت: شناخت حقیقت انسان در گرو آموختن معارف است و سعادت دنیوی و اخروی وی را به همراه دارد.

وی ادامه داد: آثار فراگیری علوم دینی در قالب طلبگی رشد و کمال فردی و شخصیتی افراد را چه از لحاظ اخلاقی و چه معنوی و حتی در امور دنیوی نیز به همراه دارد؛ طلبه با تاثیر این علوم با کسب آگاهی می‌تواند ساختار رفتاری خود را تغییر دهد و آثار مطلوبی بر جامعه به جا بگذارد.

این کارشناس مذهبی با بیان تاثیرات طلبه بر اجتماع اظهار کرد: حوزه علمیه با علومی که منتقل می‌کند عقلانیت طلبه را رشد می‌دهد و طلبه را موظف می‌کند که در راستای اهداف دینی و علوم فراگرفته در جامعه حرکت کرده و به تبلیغ معارف اسلام بپردازد.

انتهای پیام
captcha