نهادینه شدن مدیریت در تراز انقلاب اسلامی بین مدیران سمنانی
کد خبر: 4049612
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹

نهادینه شدن مدیریت در تراز انقلاب اسلامی بین مدیران سمنانی

امام جمعه مهدی‌شهر بابیان اینکه تمام مشکلات موجود طی چهار دهه گذشته از نبود مدیریت است، گفت: مدیریت در تراز انقلاب اسلامی بین مدیران استان سمنان نهادینه شود.

نهادینه شدن مدیریت در طراز انقلاب اسلامی بین مدیران  سمنانی

به گزارش ایکنا از سمنان، حجت‌الاسلام محمد بارانی، امام جمعه مهدیشهر ظهر امروز، 26 فروردین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهر با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند که مدیریت در تراز انقلاب اسلامی باید بین مدیران نهادینه شود، گفت: تمام مشکلات موجود طی چهار دهه گذشته از نبود مدیریت نشات می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب ویژگی‌های بسیاری را برای مدیریت در تراز اول قرار دادند، اظهار کرد: تقوا، استغفار، تواضع، مغرور نشدن، استفاده از فرصت‌ها و مردمی ماندن از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های یک مدیریت است که اگر کنار هم قرار گیرند خروجی خوبی را به همراه خواهد داشت.

امام جمعه مهدی‌شهر ادامه داد: وجود نیروی انسانی غیر متخصص در بدنه ادارات و دولت دیگر چالش بزرگ در مسیر تحقق منویات رهبر معظم انقلاب است، که در این راستا گاهی فردی با تخصص فرهنگ در حوزه‌های دیگر و یا برعکس قرار می‌گیرد که ادامه این راه به نفع پیشرفت و توسعه کشور نخواهد بود.

بارانی با تأکید بر اینکه آسیب‌های موجود در مسیر تحقق تولید دانش بنیان دیگر مبحث مهمی که از جمله دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب تلقی می‌شود، ابراز داشت یادآور شد: در کشورهای پیشرفته دنیا سهم شرکت‌های دانش بنیان در توسعه ۵۰ درصد است ولی این امار برای کشور ما دو درصد ارزیابی شد که یعنی ۴۸ درصد کاهش وجود دارد.

وی بابیان اینکه نبود تولید دانش بنیان در کشور به این معنا که دانش کنار صنعت، کشاورزی و تولید قرار نگرفته است، گفت: این همان نکته مهم شعار سال که باید مورد توجه قرار گیرد و باید کوشید تا تولید دانش‌بنیان بتواند سهمی در اقتصاد ایفا کرده و باعث اشتغال‌زایی شود.

انتهای پیام
captcha