زنان و جهاد تبیین؛ محور بخش الگوی سوم نمایشگاه قرآن
کد خبر: 4049695
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۰

زنان و جهاد تبیین؛ محور بخش الگوی سوم نمایشگاه قرآن

مدیر بخش خانواده و سبک زندگی قرآنی «الگوی سوم» نمایشگاه قرآن، زنان و جهاد تبیین را محور این بخش اعلام کرد و گفت: علاوه بر ارائه پوستر، کارشناسان این بخش به گفت‌وگو با مخاطبان اقدام می‌کنند.

زنان و جهاد تبیین محور بخش الگوی سوم نمایشگاه قرآن

حسن زمان‌وزیری، مدیر بخش خانواده و سبک زندگی قرآنی «الگوی سوم» بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا به تشریح خدماتی پرداخت که در این بخش به بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن ارائه می‌شود و گفت: در بخش خانواده به شدت بر روی موضوع زنان و جهاد تبیین تمرکز کرده‌ایم و حتی نام این بخش به عنوان «الگوی سوم» تغییر داده شده‌ است.

وی ادامه داد: در این بخش از منظر مدل، نقش و جایگاه زن از بعد فردی، خانوادگی و اجتماعی به موضوع نقش زنان در جهاد تبیین پرداخته شده و ساحت‌های حضور اجتماعی زن در جامعه اسلامی تبیین شده است.

زمان‌وزیری پوسترهای نمایشگاهی در قالب‌های مختلف از جمله اینفوگرافی را وسیله نمایش محتوای این بخش اعلام کرد و گفت: چند غرفه تسهیلگری نیز برپا شده است تا به بانوانی که علاقه‌مند هستند در هر کدام از حوزه‌های اولویت‌دار جهاد تبیین، فعالیت داشته باشند کمک کرده و منابع مطالعاتی، کارگاه‌ها، دوره‌های آموزشی و مجموعه‌هایی که در این حوزه‌ها فعالیت دارند را به آنها معرفی کنند.

وی همچنین گفت: محصولات و منابع آموزشی و مطالعاتی مورد نیاز بانوان در غرفه‌های بخش الگوی سوم نیز عرضه شده است.

مدیر بخش الگوی سوم نمایشگاه قرآن از برپایی میز گفتمان در این بخش نیز خبر داد و گفت: در طول ایام نمایشگاه کارشناسان این بخش در خصوص جنس جهاد تبیین توسط زنان و یا جهاد تبیین زنانه با بانوان گفت‌وگو می‌کنند.

وی اضافه کرد: از 10 نفر از فرهیختگان و بانوان صاحب‌نظر دعوت شده است که در ساعات مشخصی در بخش الگوی سوم حضور داشته و ابعاد مختلف جهاد تبیین زنانه را تشریح ‌کنند. نتیجه این گفت‌وگوها پیاده‌سازی و در قالب یک مجله ارائه خواهد شد.  

زمان‌وزیری به معرفی 40 بانوی موفق در عرصه جهاد تبیین اشاره کرد و گفت: این بانوان در قالب دانشمند جهان اسلام، فعالان موفق حوزوی، متخصصان علمی صاحب مقام جهانی، ورزشکاران موفق، شهدای سلامت، شهدای دفاع مقدس، فعالان عرصه‌های جهادی و ... هستند که در طول این سال‌ها وظیفه‌ای که بر عهده داشتند را به خوبی انجام دادند. این بانوان معرفی خواهند شد تا سایر بانوان نیز انگیزه پیدا کنند.

انتهای پیام
captcha